loading...

newmind

بازدید : 2
شنبه 9 تير 1403 زمان : 10:32

سلامت جنسی یا عملکرد جنسی طبیعی در زنان و مردان به چه صورت است؟ رابطه جنسی یکی از عوامل تقویت کننده رابطه زناشویی و تحکیم بخش روابط صمیمانه بین زن و مرد است. این رابطه اگر به شکل طبیعی انجام شود سبب احساس لذت بیشتر شده و زن و مرد را در حین برقراری رابطه جنسی به مرحله ارگاسم می‌رساند که اوج لذت جنسی در این مرحله اتفاق می‌افتد. اما اگر زن و مرد عملکرد جنسی طبیعی نداشته باشند، کیفیت رابطه جنسی کاهش می‌یابد و حتی ممکن است در دراز مدت باعث بی میلی جنسی شود. در ادامه مقاله به بررسی عملکرد ویژگی سلامت جنسی در زنان و مردان می‌پردازیم که می‌تواند آگاهی زوجین را افزایش داده و احساس لذت بیشتری برای آن‌ها به همراه بیاورد. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه سلامت جنسی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: سلامت جنسی

سلامت جنسی

منظور از سلامت جنسی ، دفعات برقراری رابطه، روش و چگونگی ایجاد رابطه، موقعیت و مکان رابطه می‌باشد. به عبارت دیگر رابطه جنسی طبیعی زمانی اتفاق می‌افتد که رابطه جنسی از لحاظ تعداد، زمان و مکان ایجاد رابطه بین زن و شوهر به حد طبیعی و نرمال باشد. اگر رابطه جنسی بسیار افراط گونه یا برعکس بسیار کم اتفاق بیفتد از حالت طبیعی خارج شده و مشکلاتی را به همراه خواهد داشت. برای آشنایی با نحوه برقراری رابطه جنسی سالم کلیک کنید.

تاریخچه سلامت جنسی

اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در مورد مسائل مربوط به سلامت جنسی اولین بار از سال 1950 آغاز شد. این برنامه ها در ابتدا حول محور سلامت باروری و تولید مثل بود. اما بعدها این موضوعات در مورد رابطه جنسی نیز مطرح شده و به طور کلی بیشتر به این قبیل مسائل توجه شد. حتی در برخی از کشورها قوانینی که در این مورد وجود دارد.

سلامت جنسی و اطلاع از تمایلات جنسی

اطلاع از تمایلات جنسی مختلف و پیدا کردن گرایش جنسی خود نیز بخش مهمی از سلامت جنسی افراد محسوب می‌شود. چرا که در این حالت افراد می‌توانند رابطه جنسی با کیفیت تری با دیگران داشته باشند. بسیاری از افراد این مفاهیم را با یکدیگر یکسان می‌دانند. در صورتی که هویت جنسی، گرایش جنسی و تمایل جنسی و حتی جنسیت با یکدیگر متفاوت هستند. برخی از افراد به دلیل عدم آگاهی در این مورد در ازدواج خود به مشکل خورده و حتی در زمینه های اجتماعی نیز مسائلی را تجربه می‌کنند.

تعریف جنسیت در سلامت جنسی

جنسیت افراد، در واقع همان ویژگی های بیولوژیکی آنان است که افراد را به دو دسته مرد یا زن تقسیم می‌کند. ما با این ویژگی ها متولد شده و در ایجاد آنها نقشی نداریم. اما همین موضوع رفتار و سلامت جنسی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. پس جنسیت ما نیز در این مورد نقش داشته و باید با ویژگی هایی که متناسب با جنسیت ما هستند؛ بیشتر آشنا شویم.

اهمیت سلامت جنسی در ازدواج

با توجه به اینکه رابطه جنسی، لذت بخش بوده و سبب آرامش روحی زوجین می‌گردد، بهتر است زن و مرد نسبت به تعداد دفعات انجام رابطه جنسی و چگونگی انجام آن اطلاع و آگاهی کسب نمایند. چنانچه زوجین آگاهی لازم در این زمینه را نداشته باشند، ممکن است یکی از آن‌ها به دلیل غریزه بالا احساس شهوت زیادی داشته و خواستار تعداد دفعات زیاد رابطه جنسی آن هم به روشی نادرست و خشن باشد. حال اگر همسر وی قادر به پاسخگویی دفعات زیاد نباشد، ممکن است به اشتباه خود را بی‌کفایت دانسته و به سرزنش خویش بپردازد. این در حالیست که با کسب آگاهی متوجه خواهند شد چنانچه رابطه با تعداد دفعات نرمال و به شکلی محبت آمیز انجام شود، طبیعی‌تر بوده و موجب ترغیب همسر به ایجاد رابطه خواهد شد. اگر درخواست‌های جنسی همسرتان عجیب هست، حتما مقاله فانتزی جنسی را بخوانید.

نشانه های برخورداری از سلامت جنسی

در وهله اول باید به این نکته اشاره کنیم که عدم برخورداری از سلامت جنسی به معنی ابتلا به اختلالات جنسی و یا انحراف نیست. زمانی که متوجه می‌شوید در روابط جنسی خود به خوبی عمل نمی‌کنید و یا حتی در درک مسائل جنس مخالف خود ناتوان هستید؛ احتمال سلامت جنسی شما دچار تزلزل شده است. از این رو باید به این نشانه ها در خود و یا دیگری توجه داشته باشید.

کمک گرفتن به صورت مداوم از مشاوره جنسی

صحبت نکردن به طور مداوم در این مورد با دیگران

پرهیز از متوسل شدن به خشونت جنسی

عدم ابتلا به بیماری های جنسی

درک و پذیرش تفاوت ها در این زمینه

آزمایش سلامت جنسی

این نکته را فراموش نکنید که هیچ آزمایش مشخص و واحدی در این زمینه وجود ندارد. در واقع تستی وجود ندارد که به شما بگوید از همه لحاظ از سلامت جنسی برخوردار هستید یا خیر. اما سکستراپیت می‌تواند با معاینه بالینی و برخی از نشانه هایی که در قسمت قبلی به آنها اشاره شد؛ این موضوع را در شما تشخیص دهد. همچنین برای ارتقای آن نیز راه هایی را به شما پیشنهاد نمایند.

آیا رابطه از مردانی که سلامت جنسی دارند انرژی زیادی گرفته و آن‌ها را ناتوان می‌کند؟

باور عموم جامعه این است که رابطه جنسی حتی به شکل طبیعی، انرژی زیادی از مردان می‌گیرد و آن‌ها را خسته و بی رمق می‌کند یا به اصطلاح کالری زیادی می‌سوزانند. این در حالیست که آزمایشات مختلف ثابت کرده میزان کالری سوزانده شده در یک رابطه جنسی طبیعی 30 دقیقه‌ای حدود 50 تا 150 کیلو کالری است. حال به این نکته جالب توجه فرمایید که خوردن یک بستنی وانیلی 300 کیلو کالری به شما انرژی خواهد بخشید؛ یعنی انرژی لازم برای انجام دوبار رابطه جنسی طبیعی را در بردارد. برای آشنایی با علت ضعف زنان بعد از رابطه جنسی کلیک کنید.

مدت زمان و تعداد دفعات لازم برای برقراری رابطه جنسی | سلامت جنسی

اگرچه تعداد دفعات رابطه جنسی زن و شوهر به عواملی چون شدت رابطه، چگونگی روش انجام رابطه، توانایی جسمی زوجین، قدرت بدنی و جثه مربوط می‌شود اما روانشناسان سکسولوژی معتقدند که میانگین نرمال ایجاد رابطه جنسی بین زن و شوهر 1 بار در هفته و با افزایش سن یکبار در ماه می‌باشد و ایجاد رابطه جنسی با این فاصله زمانی طبیعی و نرمال است.

معاشقه‌های قبل از آمیزش جنسی نقش حیاتی در کسب لذت بیشتر به ویژه برای زنان دارند. برخی از خانم‌ها تحریک پذیری سریعی دارند و برخی دیگر با تاخیر تحریک می‌شوند. بنابراین مدت زمان رابطه جنسی طبیعی به آماده بودن زن و مرد به واسطه معاشقه و سپس آمیزش جنسی بستگی دارد.

ارتباط بین سلامت جنسی با لذت جنسی

با در نظر گرفتن این نکته مهم که رابطه جنسی طبیعی فقط منوط به آمیزش جنسی نیست و می‌تواند معاشقه‌های زوجین را هم شامل شود، می‌توان گفت مهم این است که زن و مرد با تفاوت‌های فردی یکدیگر حین روابط جنسی آشنایی داشته باشند و همدیگر را خوب درک نمایند. وقتی زوجین نسبت به هم رابطه عاطفی محبت آمیز نشان دهند، میل بیشتری به همدیگر خواهند داشت. این میل می‌تواند هفته‌ای یکبار به رابطه جنسی منتهی شود اما رفتارهای عشق آمیز آن‌ها را برانگیخته و سبب احساس لذت بین آنان شود. این در حالیست که برخی زوجین میل جنسی زیادی به همدیگر دارند و تنها به رفتار عشق آمیز بسنده نکرده و خواهان ایجاد رابطه جنسی به دفعات زیاد هستند. برای اطلاع از تعداد دفعات نزدیکی به طور طبیعی کلیک نمایید.

عوامل تقویت کننده دفعات و مدت رابطه جنسی طبیعی

زن و مرد با انجام رفتارهای محبت آمیز و توجهی که به یکدیگر دارند، قادرند نظر همسر را جلب نموده و میل جنسی او را به خود برانگیزانند. پس برای سلامت جنسی باید نظر همسرتان را جلب کنید. ازجمله رفتارهایی که در طول شبانه روز سبب جلب محبت و میل جنسی می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

در آغوش کشیدن همسر: زن و مرد می‌توانند در ساعات مختلف شبانه روز به دلایل بسیار کوچک همسر خود را در آغوش بکشند و با ابراز محبت به وی، زمینه ایجاد رابطه جنسی را فراهم آورند.

صدا زدن همسر با کلمات عاشقانه همراه با صوتی دل انگیز: مورد خطاب قرار دادن همسر با کلماتی عاشقانه که صدایی دل انگیز را به گوش او برساند در تقویت روابط عاشقانه بسیار مهم و حائز اهمیت است. کلمات عاشقانه نشانگر میل و علاقه شدید به همسر می‌باشد.

شما می‌توانید با کمک یک روانشناس متخصص در زمینه سکستراپی، این مهارت را یاد بگیرید.

مسائلی که در زمینه سلامت جنسی اهمیت دارند

علاوه بر موضوعاتی که در قسمت های قبلی به آن اشاره شد؛ باید این مورد را در نظر داشته باشید که سلامت جنسی فقط در رابطه با فرد دیگر مطرح نیست. در مواردی حتی اگر افراد مجرد هم باشند؛ باید به سلامت جنسی خود اهمیت دهند. این موضوعات شامل موارد زیر می‌شوند.

🔴ایمنی جنسی

🔴جلوگیری از ابتلا به بیماری های مقاربتی

🔴نگرانی در مورد تمایلات جنسی

🔴برابری جنسیتی

🔴رابطه جنسی و ارتباط آن با روابط عاطفی

🔴تولید مثل

🔴پیامدهای ناشی از رفتارهای جنسی

🔴فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در این مورد

نکاتی ساده و کاربردی برای ارتقای سلامت جنسی

همچنین اگر افراد تمایل دارند که سلامت جنسی خود را تضمین کرده و یا بالا ببرند؛ می‌توانند از این روش ها استفاده کنند.

رفع موهای زائد

برخی تصور می‌کنند که تنها برای برقراری رابطه جنسی با دیگری باید موهای زائد خود را از بین ببرند. اما از بین بردن موهای زائد برای سلامت و بهداشت فردی نیز اهمیت دارد. برای اینکار روش های مختلفی وجود دارد که هم مردان و هم زنان باید آنان را رعایت نمایند.

جلوگیری از ابتلا به بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی نه تنها خود فرد را درگیر کرده از راه رابطه جنسی به دیگران نیز منتقل می‌شود. از این رو با ابتلا به این بیماری ها ممکن است کل زندگی جنسی افراد تحت تاثیر قرار گیرد و هرگز نتواند با دیگران رابطه جنسی برقرار نمایند. از این رو باید در این مورد بسیار مراقب بود و مسائل بهداشتی را رعایت نمود.

استفاده از لباس های گشاد و راحت

استفاده از لباس های مناسب بر عملکرد جنسی افراد تاثیر دارد. گاهش فشار ناشی از لباس های تنگ و ناراحت می‌تواند بر دقت باروری افراد تاثیر گذاشته و یا حتی منجر به کاهش میل جنسی در آنان گردد. گاهش لباس ها مختلف احتمال ابتلا به عفونت ها را نیز بالا می‌برند.

دقت کردن به بدن یکدیگر

شاید اینکار به ظاهر عجیب به نظر بسد که قبل از برقراری رابطه جنسی به بدن یکدیگر توجه کرده و یا آن را وارسی کنید. اما در صورت مشاهده هرگونه زائده پوستی در ناحیه جنسی بهتر است در این مورد سوال پرسیده و یا به طور کلی از برقراری رابطه پرهیز نمایید. چرا که اگر این زائده ها به دلیل ابتلا به بیماری خاصی باشد؛ شما نیز درگیر خواهید شد.

ذهن نو، کلینیک تخصصی مشاوره سلامت جنسی

کلینیک ذهن نو یکی از مراکز معتبر و پیشتاز در زمینه سلامت جنسی است. ذهن نو از مشاورین متخصص و با سابقه در زمینه سکستراپی برخوردار بوده که می‌تواند در زمینه های مختلف به شما کمک نمایند. از آنجایی که مفهوم سلامت جنسی طیف وسیعی از موضوعات را در این زمینه در برمی‌گیرد؛ مشاورین ما آماده خدمات رسانی در بخش های مختلفی برای روابط زناشویی هستند.

سخن پایانی

سلامت جنسی مفهوم کلی است که بسیاری از موضوعات را در برمی‌گیرد. از طرفی زندگی جنسی افراد بخش مهمی از روابط آنان است. توجه کردن به این موضوع و بالابردن اطلاعات خود در این زمینه می‌تواند به افراد کمک کند تا روابط بهتری با یکدیگر داشته باشند. همچنین از خود در مقابل مشکلات احتمالی که در این زمینه وجود دارد نیز محافظت نمایند. افراد می‌توانند در این مورد با مشاور جنسی مشورت کرده و از او کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه سلامت جنسی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

عملکرد جنسی طبیعی چگونه انجام می‌شود؟

در یک رابطه جنسی طبیعی زن و شوهر هر دو از نتیجه این رابطه لذت می‌برند و آرامش لازم را کسب می‌کنند، یک رابطه جنسی در صورتی که به تعداد دفعات نرمال و تحت رضایت هر دو طرف برقرار شود، می‌تواند طبیعی باشد.

چگونه می توان عملکرد جنسی طبیعی داشت؟

از آنجایی که زن و مرد روحیات متفاوتی دارند، شناخت روحیات و خلقیات هر یک توسط دیگری می‌تواند منجر به برقراری یک رابطه جنسی طبیعی شود. همچنین یادگیری روش‌های مناسب جهت برقراری یک رابطه طبیعی اهمیت بسزایی دارد.

سلامت جنسی یا عملکرد جنسی طبیعی در زنان و مردان به چه صورت است؟ رابطه جنسی یکی از عوامل تقویت کننده رابطه زناشویی و تحکیم بخش روابط صمیمانه بین زن و مرد است. این رابطه اگر به شکل طبیعی انجام شود سبب احساس لذت بیشتر شده و زن و مرد را در حین برقراری رابطه جنسی به مرحله ارگاسم می‌رساند که اوج لذت جنسی در این مرحله اتفاق می‌افتد. اما اگر زن و مرد عملکرد جنسی طبیعی نداشته باشند، کیفیت رابطه جنسی کاهش می‌یابد و حتی ممکن است در دراز مدت باعث بی میلی جنسی شود. در ادامه مقاله به بررسی عملکرد ویژگی سلامت جنسی در زنان و مردان می‌پردازیم که می‌تواند آگاهی زوجین را افزایش داده و احساس لذت بیشتری برای آن‌ها به همراه بیاورد. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه سلامت جنسی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: سلامت جنسی

سلامت جنسی

منظور از سلامت جنسی ، دفعات برقراری رابطه، روش و چگونگی ایجاد رابطه، موقعیت و مکان رابطه می‌باشد. به عبارت دیگر رابطه جنسی طبیعی زمانی اتفاق می‌افتد که رابطه جنسی از لحاظ تعداد، زمان و مکان ایجاد رابطه بین زن و شوهر به حد طبیعی و نرمال باشد. اگر رابطه جنسی بسیار افراط گونه یا برعکس بسیار کم اتفاق بیفتد از حالت طبیعی خارج شده و مشکلاتی را به همراه خواهد داشت. برای آشنایی با نحوه برقراری رابطه جنسی سالم کلیک کنید.

تاریخچه سلامت جنسی

اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در مورد مسائل مربوط به سلامت جنسی اولین بار از سال 1950 آغاز شد. این برنامه ها در ابتدا حول محور سلامت باروری و تولید مثل بود. اما بعدها این موضوعات در مورد رابطه جنسی نیز مطرح شده و به طور کلی بیشتر به این قبیل مسائل توجه شد. حتی در برخی از کشورها قوانینی که در این مورد وجود دارد.

سلامت جنسی و اطلاع از تمایلات جنسی

اطلاع از تمایلات جنسی مختلف و پیدا کردن گرایش جنسی خود نیز بخش مهمی از سلامت جنسی افراد محسوب می‌شود. چرا که در این حالت افراد می‌توانند رابطه جنسی با کیفیت تری با دیگران داشته باشند. بسیاری از افراد این مفاهیم را با یکدیگر یکسان می‌دانند. در صورتی که هویت جنسی، گرایش جنسی و تمایل جنسی و حتی جنسیت با یکدیگر متفاوت هستند. برخی از افراد به دلیل عدم آگاهی در این مورد در ازدواج خود به مشکل خورده و حتی در زمینه های اجتماعی نیز مسائلی را تجربه می‌کنند.

تعریف جنسیت در سلامت جنسی

جنسیت افراد، در واقع همان ویژگی های بیولوژیکی آنان است که افراد را به دو دسته مرد یا زن تقسیم می‌کند. ما با این ویژگی ها متولد شده و در ایجاد آنها نقشی نداریم. اما همین موضوع رفتار و سلامت جنسی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. پس جنسیت ما نیز در این مورد نقش داشته و باید با ویژگی هایی که متناسب با جنسیت ما هستند؛ بیشتر آشنا شویم.

اهمیت سلامت جنسی در ازدواج

با توجه به اینکه رابطه جنسی، لذت بخش بوده و سبب آرامش روحی زوجین می‌گردد، بهتر است زن و مرد نسبت به تعداد دفعات انجام رابطه جنسی و چگونگی انجام آن اطلاع و آگاهی کسب نمایند. چنانچه زوجین آگاهی لازم در این زمینه را نداشته باشند، ممکن است یکی از آن‌ها به دلیل غریزه بالا احساس شهوت زیادی داشته و خواستار تعداد دفعات زیاد رابطه جنسی آن هم به روشی نادرست و خشن باشد. حال اگر همسر وی قادر به پاسخگویی دفعات زیاد نباشد، ممکن است به اشتباه خود را بی‌کفایت دانسته و به سرزنش خویش بپردازد. این در حالیست که با کسب آگاهی متوجه خواهند شد چنانچه رابطه با تعداد دفعات نرمال و به شکلی محبت آمیز انجام شود، طبیعی‌تر بوده و موجب ترغیب همسر به ایجاد رابطه خواهد شد. اگر درخواست‌های جنسی همسرتان عجیب هست، حتما مقاله فانتزی جنسی را بخوانید.

نشانه های برخورداری از سلامت جنسی

در وهله اول باید به این نکته اشاره کنیم که عدم برخورداری از سلامت جنسی به معنی ابتلا به اختلالات جنسی و یا انحراف نیست. زمانی که متوجه می‌شوید در روابط جنسی خود به خوبی عمل نمی‌کنید و یا حتی در درک مسائل جنس مخالف خود ناتوان هستید؛ احتمال سلامت جنسی شما دچار تزلزل شده است. از این رو باید به این نشانه ها در خود و یا دیگری توجه داشته باشید.

کمک گرفتن به صورت مداوم از مشاوره جنسی

صحبت نکردن به طور مداوم در این مورد با دیگران

پرهیز از متوسل شدن به خشونت جنسی

عدم ابتلا به بیماری های جنسی

درک و پذیرش تفاوت ها در این زمینه

آزمایش سلامت جنسی

این نکته را فراموش نکنید که هیچ آزمایش مشخص و واحدی در این زمینه وجود ندارد. در واقع تستی وجود ندارد که به شما بگوید از همه لحاظ از سلامت جنسی برخوردار هستید یا خیر. اما سکستراپیت می‌تواند با معاینه بالینی و برخی از نشانه هایی که در قسمت قبلی به آنها اشاره شد؛ این موضوع را در شما تشخیص دهد. همچنین برای ارتقای آن نیز راه هایی را به شما پیشنهاد نمایند.

آیا رابطه از مردانی که سلامت جنسی دارند انرژی زیادی گرفته و آن‌ها را ناتوان می‌کند؟

باور عموم جامعه این است که رابطه جنسی حتی به شکل طبیعی، انرژی زیادی از مردان می‌گیرد و آن‌ها را خسته و بی رمق می‌کند یا به اصطلاح کالری زیادی می‌سوزانند. این در حالیست که آزمایشات مختلف ثابت کرده میزان کالری سوزانده شده در یک رابطه جنسی طبیعی 30 دقیقه‌ای حدود 50 تا 150 کیلو کالری است. حال به این نکته جالب توجه فرمایید که خوردن یک بستنی وانیلی 300 کیلو کالری به شما انرژی خواهد بخشید؛ یعنی انرژی لازم برای انجام دوبار رابطه جنسی طبیعی را در بردارد. برای آشنایی با علت ضعف زنان بعد از رابطه جنسی کلیک کنید.

مدت زمان و تعداد دفعات لازم برای برقراری رابطه جنسی | سلامت جنسی

اگرچه تعداد دفعات رابطه جنسی زن و شوهر به عواملی چون شدت رابطه، چگونگی روش انجام رابطه، توانایی جسمی زوجین، قدرت بدنی و جثه مربوط می‌شود اما روانشناسان سکسولوژی معتقدند که میانگین نرمال ایجاد رابطه جنسی بین زن و شوهر 1 بار در هفته و با افزایش سن یکبار در ماه می‌باشد و ایجاد رابطه جنسی با این فاصله زمانی طبیعی و نرمال است.

معاشقه‌های قبل از آمیزش جنسی نقش حیاتی در کسب لذت بیشتر به ویژه برای زنان دارند. برخی از خانم‌ها تحریک پذیری سریعی دارند و برخی دیگر با تاخیر تحریک می‌شوند. بنابراین مدت زمان رابطه جنسی طبیعی به آماده بودن زن و مرد به واسطه معاشقه و سپس آمیزش جنسی بستگی دارد.

ارتباط بین سلامت جنسی با لذت جنسی

با در نظر گرفتن این نکته مهم که رابطه جنسی طبیعی فقط منوط به آمیزش جنسی نیست و می‌تواند معاشقه‌های زوجین را هم شامل شود، می‌توان گفت مهم این است که زن و مرد با تفاوت‌های فردی یکدیگر حین روابط جنسی آشنایی داشته باشند و همدیگر را خوب درک نمایند. وقتی زوجین نسبت به هم رابطه عاطفی محبت آمیز نشان دهند، میل بیشتری به همدیگر خواهند داشت. این میل می‌تواند هفته‌ای یکبار به رابطه جنسی منتهی شود اما رفتارهای عشق آمیز آن‌ها را برانگیخته و سبب احساس لذت بین آنان شود. این در حالیست که برخی زوجین میل جنسی زیادی به همدیگر دارند و تنها به رفتار عشق آمیز بسنده نکرده و خواهان ایجاد رابطه جنسی به دفعات زیاد هستند. برای اطلاع از تعداد دفعات نزدیکی به طور طبیعی کلیک نمایید.

عوامل تقویت کننده دفعات و مدت رابطه جنسی طبیعی

زن و مرد با انجام رفتارهای محبت آمیز و توجهی که به یکدیگر دارند، قادرند نظر همسر را جلب نموده و میل جنسی او را به خود برانگیزانند. پس برای سلامت جنسی باید نظر همسرتان را جلب کنید. ازجمله رفتارهایی که در طول شبانه روز سبب جلب محبت و میل جنسی می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

در آغوش کشیدن همسر: زن و مرد می‌توانند در ساعات مختلف شبانه روز به دلایل بسیار کوچک همسر خود را در آغوش بکشند و با ابراز محبت به وی، زمینه ایجاد رابطه جنسی را فراهم آورند.

صدا زدن همسر با کلمات عاشقانه همراه با صوتی دل انگیز: مورد خطاب قرار دادن همسر با کلماتی عاشقانه که صدایی دل انگیز را به گوش او برساند در تقویت روابط عاشقانه بسیار مهم و حائز اهمیت است. کلمات عاشقانه نشانگر میل و علاقه شدید به همسر می‌باشد.

شما می‌توانید با کمک یک روانشناس متخصص در زمینه سکستراپی، این مهارت را یاد بگیرید.

مسائلی که در زمینه سلامت جنسی اهمیت دارند

علاوه بر موضوعاتی که در قسمت های قبلی به آن اشاره شد؛ باید این مورد را در نظر داشته باشید که سلامت جنسی فقط در رابطه با فرد دیگر مطرح نیست. در مواردی حتی اگر افراد مجرد هم باشند؛ باید به سلامت جنسی خود اهمیت دهند. این موضوعات شامل موارد زیر می‌شوند.

🔴ایمنی جنسی

🔴جلوگیری از ابتلا به بیماری های مقاربتی

🔴نگرانی در مورد تمایلات جنسی

🔴برابری جنسیتی

🔴رابطه جنسی و ارتباط آن با روابط عاطفی

🔴تولید مثل

🔴پیامدهای ناشی از رفتارهای جنسی

🔴فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در این مورد

نکاتی ساده و کاربردی برای ارتقای سلامت جنسی

همچنین اگر افراد تمایل دارند که سلامت جنسی خود را تضمین کرده و یا بالا ببرند؛ می‌توانند از این روش ها استفاده کنند.

رفع موهای زائد

برخی تصور می‌کنند که تنها برای برقراری رابطه جنسی با دیگری باید موهای زائد خود را از بین ببرند. اما از بین بردن موهای زائد برای سلامت و بهداشت فردی نیز اهمیت دارد. برای اینکار روش های مختلفی وجود دارد که هم مردان و هم زنان باید آنان را رعایت نمایند.

جلوگیری از ابتلا به بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی نه تنها خود فرد را درگیر کرده از راه رابطه جنسی به دیگران نیز منتقل می‌شود. از این رو با ابتلا به این بیماری ها ممکن است کل زندگی جنسی افراد تحت تاثیر قرار گیرد و هرگز نتواند با دیگران رابطه جنسی برقرار نمایند. از این رو باید در این مورد بسیار مراقب بود و مسائل بهداشتی را رعایت نمود.

استفاده از لباس های گشاد و راحت

استفاده از لباس های مناسب بر عملکرد جنسی افراد تاثیر دارد. گاهش فشار ناشی از لباس های تنگ و ناراحت می‌تواند بر دقت باروری افراد تاثیر گذاشته و یا حتی منجر به کاهش میل جنسی در آنان گردد. گاهش لباس ها مختلف احتمال ابتلا به عفونت ها را نیز بالا می‌برند.

دقت کردن به بدن یکدیگر

شاید اینکار به ظاهر عجیب به نظر بسد که قبل از برقراری رابطه جنسی به بدن یکدیگر توجه کرده و یا آن را وارسی کنید. اما در صورت مشاهده هرگونه زائده پوستی در ناحیه جنسی بهتر است در این مورد سوال پرسیده و یا به طور کلی از برقراری رابطه پرهیز نمایید. چرا که اگر این زائده ها به دلیل ابتلا به بیماری خاصی باشد؛ شما نیز درگیر خواهید شد.

ذهن نو، کلینیک تخصصی مشاوره سلامت جنسی

کلینیک ذهن نو یکی از مراکز معتبر و پیشتاز در زمینه سلامت جنسی است. ذهن نو از مشاورین متخصص و با سابقه در زمینه سکستراپی برخوردار بوده که می‌تواند در زمینه های مختلف به شما کمک نمایند. از آنجایی که مفهوم سلامت جنسی طیف وسیعی از موضوعات را در این زمینه در برمی‌گیرد؛ مشاورین ما آماده خدمات رسانی در بخش های مختلفی برای روابط زناشویی هستند.

سخن پایانی

سلامت جنسی مفهوم کلی است که بسیاری از موضوعات را در برمی‌گیرد. از طرفی زندگی جنسی افراد بخش مهمی از روابط آنان است. توجه کردن به این موضوع و بالابردن اطلاعات خود در این زمینه می‌تواند به افراد کمک کند تا روابط بهتری با یکدیگر داشته باشند. همچنین از خود در مقابل مشکلات احتمالی که در این زمینه وجود دارد نیز محافظت نمایند. افراد می‌توانند در این مورد با مشاور جنسی مشورت کرده و از او کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه سلامت جنسی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

عملکرد جنسی طبیعی چگونه انجام می‌شود؟

در یک رابطه جنسی طبیعی زن و شوهر هر دو از نتیجه این رابطه لذت می‌برند و آرامش لازم را کسب می‌کنند، یک رابطه جنسی در صورتی که به تعداد دفعات نرمال و تحت رضایت هر دو طرف برقرار شود، می‌تواند طبیعی باشد.

چگونه می توان عملکرد جنسی طبیعی داشت؟

از آنجایی که زن و مرد روحیات متفاوتی دارند، شناخت روحیات و خلقیات هر یک توسط دیگری می‌تواند منجر به برقراری یک رابطه جنسی طبیعی شود. همچنین یادگیری روش‌های مناسب جهت برقراری یک رابطه طبیعی اهمیت بسزایی دارد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 1009
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 10
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 31
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 142
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 175
  • بازدید ماه : 175
  • بازدید سال : 19444
  • بازدید کلی : 19560
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی