loading...

newmind

بازدید : 1
سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 زمان : 12:19

نحوه درمان ترس از تاریکی کودکان برای بسیاری از والدین تبدیل به یک سؤال شده است. ترس از تاریکی یکی از ترس‌های رایج در میان کودکان است و این موضوع به‌ویژه در شرایطی که والدین می‌خواهند تنها در اتاق خوابیدن را به کودک آموزش دهند دشواری‌های بسیاری را ایجاد خواهد کرد. برای درمان ترس از تاریکی راهکارهای مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها این مشکل را حل کنید. بااین‌حال در شرایطی که ترس کودک بیش‌ازحد است یا احساس می‌کنید روش‌های مورداستفاده جواب نمی‌دهند، بهتر است از یک مشاوره کودک کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه درمان ترس از تاریکی کودکان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: درمان ترس از تاریکی کودکان ذهن نو

ترس از تاریکی در کودکان

دوران کودکی معمولاً با ترس‌های بسیاری همراه است که با بالاتر رفتن سن بسیاری از آن‌ها ناپدید می‌شوند. ترس از تاریکی و به‌خصوص تنها ماندن در تاریکی نیز یکی از رایج‌ترین انواع ترس است که معمولاً در میان کودکان 2 تا 6 سال دیده می‌شود. این موضوع می‌تواند دلایل بسیاری داشته و به همین میزان راه‌های مختلفی نیز برای درمان آن وجود دارد. بااین‌حال در شرایطی که احساس می‌کنید شدت ترس‌ها بیش‌ازحد معمول است و یا کودک ناراحتی‌هایی را به خاطر این ترس تجربه می‌کند، بهتر است از یک روانشناس کودک در این زمینه مشورت بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نشانه های ترس از تاریکی در کودکان کلیک کنید.

برای درمان ترس از تاریکی در کودکان چه عواملی بررسی می شود؟

ترس از تاریکی در کودکان به دلایل متعددی ایجاد می‌شود که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

1. دوره طبیعی از رشد

همان‌طور که گفته شد ترس‌ها یکی از موضوعاتی هستند که در طول دوران کودکی شیوع بیشتری پیدا می‌کنند و به‌تدریج و با بالاتر رفتن سن نیز ناپدید خواهند شد. ترس از تاریکی نیز می‌تواند یکی از این ترس‌ها باشد که در ذهن کودک ایجاد شده و پس از مدتی نیز خودبه‌خود از بین خواهد رفت.

2. درمان ترس از تاریکی کودکان | فیلم‌ها یا کتاب‌های ترسناک

محتواهای ترسناک معمولا باعث اضطراب کودکان خواهد شد. گاهی اوقات تمایز بخشیدن میان خیال و واقعیت برای کودکان دشوار می‌شود. آن‌ها تصور می‌کنند غول‌ها یا هیولاها واقعاً وجود دارند و به همین خاطر ممکن است دچار ترس بشوند؛ این موضوع به‌ویژه در شرایطی که کودک از کتاب‌ها یا فیلم‌هایی با این قبیل محتواها استفاده می‌کند شدت بیشتری پیدا خواهد کرد.

3. خاطرات ناخوشایند

خاطرات ناخوشایند یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که به‌ویژه باعث بروز ترس‌های فوبیک می‌شود. اگر فرزند شما تجربیات اضطراب‌آوری مانند دزدی یا مورد آزار قرار گرفتن را در تاریکی تجربه کرده باشد این موضوع می‌تواند باعث ترس وی از تاریکی شود. در چنین شرایطی بهتر است برای جلوگیری از آسیب دیدن کودک و درمان ترس از تاریکی از یک روانشناس کودک کمک بگیرید.

4. تنش و نگرانی در محیط اطراف کودک

کودکان معمولاً در شناخت احساسات خود و همین‌طور دلیل بروز آن‌ها ضعیف‌تر از بزرگسالان عمل می‌کنند. این موضوع گاهی باعث می‌شود که آن‌ها اضطراب یا ناراحتی خود از یک موضوع را در سایر شرایط نشان دهند. ترس از تاریکی نیز می‌تواند واکنشی به شرایط اضطراب‌آمیز داخل خانه یا سایر محیط‌های اجتماعی باشد. اگر ترس‌های فرزندتان از زمان شروع یک بحران در محیط خانواده شروع ‌شده، بهتر است برای پیشگیری از بروز مشکلات جدی‌تر با یک متخصص کودک صحبت کنید.
برای آشنایی بیشتر با راه های کاهش استرس در کودکان کلیک کنید.

5. درمان ترس از تاریکی کودکان | جدا خوابیدن کودک

هنگامی‌که می‌خواهید به کودکتان تنها خوابیدن در اتاقش را آموزش دهید احتمالاً با مشکل ترس از تاریکی مواجه خواهید شد. البته این موضوع می‌تواند تا حدی ترس کودک از تنهایی یا مخالفت وی با شرایط جدید باشد که خود را در قالب ترس از تاریکی نشان می‌دهد. بااین‌حال این تجربه جدید می‌تواند تبدیل به دلیلی برای ترس کودک از تاریکی شود. تا پیش‌ازاین حضور والدین باعث احساس امنیتی در کودک می‌شد که او را نسبت به تاریکی بی‌توجه می‌کرد اما تنهایی می‌تواند باعث ترسناک شدن تاریکی شده و مشکلاتی را برای کودک ایجاد نماید.

برای آشنایی با انواع اختلالات روانی کودکان کلیک کنید.

درمان ترس از تاریکی در کودکان

برای درمان ترس از تاریکی در کودکان راهکارهای بسیاری وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها در خانه استفاده کنید اما به خاطر داشته باشید در مواقعی که شدت ترس بیش‌ازحد شده یا برای مدت طولانی باقی بماند، بهتر است از یک متخصص کودک برای درمان کمک بگیرید. ترس‌ها اگرچه در بسیاری از مواقع موضوعی عادی هستند اما بااین‌حال بی‌توجهی به ترس‌های مرضی نیز باعث گسترش یافتن آن‌ها و بروز مشکلاتی برای کودک خواهد شد. برای اشنایی با کلیات درمان فوبی کودکان کلیک کنید.

1. همدلی کنید

هنگامی‌که کودک از ترس‌هایش با شما صحبت می‌کند با محبت و همدلی با او برخورد کنید. استفاده از جملاتی مانند اینکه چیزی برای ترسیدن وجود ندارد و یا تحقیر کودک به سبب ترس‌ها و افکاری که در ذهن دارد صرفاً باعث بدتر شدن شرایط خواهد شد. فرزند شما به لحاظ توانایی ذهنی برای تشخیص تصورات ذهنی و غیرممکن خود از مسائل واقعی ضعیف‌تر از شما عمل می‌کند و نباید از او انتظار داشت مانند بزرگ‌سالان منطقی فکر کند.

2. تدریجاً اضطراب را کاهش دهید

برای درمان ترس از تاریکی در کودکان یا هرگونه ترس دیگر شما باید یک برنامه چندمرحله‌ای داشته باشید و قدم‌به‌قدم ترس‌های کودک را کاهش دهید. به‌طورکلی کودکانی که از تاریکی می‌ترسند، تصور می‌کنند تاریکی توانایی آسیب رساندن به آن‌ها را دارد و شما باید از طریق آزمودن باور آن‌ها در کاهش ترس به فرزندتان کمک کنید.

برای مثال اگر فرزندتان به دلیل ترس از تاریکی از شما می‌خواهد که کنارش بخوابید، به‌تدریج فاصله خود از تخت خواب کودک را بیشتر کنید و همچنین مدت‌زمان کنار او بودن را کاهش دهید. این موضوع باعث خواهد شد کودک به‌تدریج متوجه این موضوع شود که تاریکی ترسناک نیست و او می‌تواند بدون کمک گرفتن از دیگران خود را در این شرایط مدیریت کند.

برای اطلاع از روش های از بین بردن کابوس های شبانه کودکان کلیک کنید.

3. از مشاور کمک بگیرید

مشاورین کودک با استفاده از تکنیک‌هایی نظیر مصاحبه، تفسیر نقاشی و یا توجه به بازی‌های کودک دلایل ترس و اضطراب وی را پیدا کرده و راهکارهایی را برای کاهش این اضطراب به شما آموزش خواهند داد. به‌ویژه در شرایطی که ترس کودک پس از یک بحران یا حادثه ناگوار شروع شده، بهتر است برای درمان از یک مشاور کمک بگیرید. همچنین در شرایطی که احساس می‌کنید راهکارهای شما برای کاهش ترس کودک چندان‌که باید نتیجه‌ای نداشته و یا شدت و مدت ترس بیش‌ازحد معمول است، دراین‌باره با یک روانشناس کودک مشورت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه درمان ترس از تاریکی کودکان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سؤالات متداول

چه دلایلی برای ترس کودک از تاریکی وجود دارد؟ترس از تاریکی در کودکان چه زمانی غیرطبیعی خواهد بود؟چه دلایلی برای ترس کودک از تاریکی وجود دارد؟

ترس می‌تواند بخشی طبیعی از رشد کودک باشد و یا به دلایلی نظیر تجربیات ناگوار در تاریکی، تخیلات کودک، یا وجود تنش‌هایی در محیط خانه ایجاد شده باشد.

در مقابل ترس کودک از تاریکی چگونه رفتار کنیم؟

بهتر است هرگز ترس او را مسخره نکنید و با او همدلی داشته باشید. در کنار این شرایط برنامه‌ای را برای کاهش تدریجی ترس طراحی نمایید و در شرایطی که احساس می‌کنید راهکارهای شما فایده چندانی نداشته یا ترس شدیدتر از حالت منطقی است از یک روانشناس کودک کمک بگیرید.

ترس از تاریکی در کودکان چه زمانی غیرطبیعی خواهد بود؟

هنگامی‌که شدت ترس بیش‌ازحد باشد و باعث ناراحتی کودک شود و یا در شرایطی که ترس برای مدت طولانی ادامه پیدا کرده، ممکن است با یک ترس بیمارگونه مواجه باشیم.

بازدید : 1
سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 زمان : 12:12

راه‌های افزایش و تقویت اسپرم در مردان چه می‌باشد و آیا احتمال باروری را افزایش می‌دهد؟ یکی از مشکلاتی که برای برخی از آقایان وجود دارد، کمبود اسپرم و یا ضعیف بودن آن‌ها است که از دلایل اصلی ناباروری نیز شناخته شده است. خوشبختانه کمبود اسپرم از طریق مصرف دارو و حتی انجام روش‌های خانگی قابل رفع می‌باشد. در هر بار انزال، منی خارج شده دارای 20 میلیون اسپرم است که این میزان می‌تواند با توجه به سبک زندگی و تحت تاثیر شرایط مختلفی همچون استرس داشتن، چاقی، رژیم غذایی ناسالم و … کاهش پیدا کند و یا اسپرم‌ها به اندازه‌ای کم تحرک گردند که نتوانند به تخمک‌ها برسند. در ادامه قصد داریم به راهکارهای افزایش اسپرم در مردان بپردازیم. در صورت نیاز می‌توانید برای مشاوره بارداری کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تقویت اسپرم در مردان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: تقویت اسپرم در مردان

موانع تقویت اسپرم در مردان

کاهش اسپرم از مشکلاتی است که در برخی از مردان ایجاد می‌شود و چالش‌هایی همچون عدم باروری را برای آن‌ها به وجود می‌آورد. به طور کلی کاهش میزان اسپرم در مایع منی در هر بار انزال، تحت تاثیر عوامل مختلفی صورت می‌گیرد که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم. حذف این عوامل موجب تقویت اسپرم در مردان خواهد شد.

  • سیگار کشیدن
  • آلوده بودن مایع منی
  • قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی
  • مشکلات مربوط به مجرای اسپرم
  • عفونت پروستات
  • ناهنجاری‌هایی در تولید اسپرم
  • مصرف بیش از حد نوشیدنی‌های الکلی
  • قرار گرفتن در معرض اشعه‌های مضر
  • اعتیاد به مواد مخدر
  • عدم تعادل هورمونی
  • فشار روانی و احساسی
  • و …

برای اینکه بتوانید علت دقیق کم و یا ضعیف شدن اسپرم را شناسایی کنید، حتما باید با یک پزشک مشورت کنید. برای آشنایی بیشتر با دلایل ناباروری مردان کلیک کنید.

نشانه های کمبود اسپرم در مردان

همانطور که اشاره کردیم یکی از پیامدهای کم شدن و یا ضعیف شدن اسپرم در مردان، ناباروری است. به طور کلی کمبود اسپرم در مردان دارای نشانه‌های زیر می‌باشد.

  • کاهش میل جنسی مردان
  • کاهش موهای بدن و صورت
  • اختلال نعوظ
  • درد، تورم یا برآمدگی بیضه‌ها

کسانی که دارای سابقه مشکلات مربوط به بیضه و یا پروستات هستند و یا در قسمت‌های کشاله ران، بیضه و یا آلت تناسلی عمل جراحی انجام داده‌اند؛ بیش از دیگر افراد در معرض کمبود اسپرم قرار دارند و بهتر است برای درمان و جلوگیری از مشکل ناباروری و همچنین تقویت اسپرم در مردان به پزشک مراجعه کنند. پیشنهاد می‌شود مقاله مراقبت های قبل از بارداری را نیز بخوانید.

راه‌های افزایش و تقویت اسپرم در مردان

افزایش تعداد اسپرم‌ها ضمن اینکه موجب درمان ناباروری در آقایان می‌شود، سبب می‌گردد افراد در حین برقراری رابطه جنسی لذت بیشتری تجربه کنند؛ همینطور افزایش اسپرم‌ها مانع از زودانزالی نیز می‌شود. بنابراین با توجه به اهمیت این موضوع در ادامه قصد داریم به راه‌های افزایش و تقویت اسپرم در مردان بپردازیم. برای اطلاع میزان شیوع ناباروری کلیک کنید.

💠محافظت در برابر بیماری‌های مقاربتی

ابتلا به بیماری‌های مقاربتی سبب کاهش تعداد و البته کیفیت اسپرم در مردان می‌گردد. بنابراین آقایان باید مراقبت‌های لازم را داشته باشند تا به بیماری‌های مقاربتی مبتلا نشوند. از جمله این بیماری‌های می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کلامیدیا
  • بیماری سوزاک
  • ایدز
  • عفونت غده‌ پروستات
  • عفونت‌های بیضه

توصیه می‌شود برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مقاربتی، در زمان برقراری رابطه جنسی از کاندوم استفاده کنید. البته بهتر است قبل از اینکار از سالم بودن شریک جنسی خود نیز اطمینان حاصل نمایید. در صورتی که از ابتلا و یا عدم ابتلا به هر کدام از بیماری‌های نامبرده شک دارید؛ می‌توانید از طریق آزمایش از سلامتی خود مطلع گردید و از بروز مشکلات جدی‌تر خودداری کنید.

💠تقویت اسپرم در مردان با شناسایی داروهای کاهنده

برخی از داروها دارای عملکردی در بدن می‌‌باشند که باعث کاهش تعداد اسپرم می‌شوند. از مهم‌ترین داروهای کاهنده اسپرم می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • استروئیدهای آنابولیکی
  • برخی از داروهای آنتی بیوتیکی یا ضد انگل
  • ضد افسردگی‌های سه حلقه‌ای
  • مسدود کننده‌های کانال‌های کلسیمی
  • درمان‌های سرطان مانند شیمی درمانی یا اشعه درمانی
  • درمان جایگزینی تستسترون
  • برخی داروهای زخم معده

بنابراین اگر به دلیل کمبود اسپرم به پزشک مراجعه کرده‌اید، بهتر است لیست داروهایی که مصرف می‌کنید را به اطلاع او برسانید. همچنین تقویت اسپرم در مردان نیز با توجه به این داروها صورت می‌گیرد.

💠ترک دخانیات و الکل

از پیامدهای اعتیاد به دخانیات و الکل کاهش تعداد اسپرم‌ها می‌باشد. بنابراین توصیه می‌شود از سیگار و دیگر دخانیات دوری کنید و مصرف الکل را کنار بگذارید. افراد در این شرایط برای تقویت اسپرم در مردان، باید یا مصرف این مواد را قطع کرده و یا راهکارهایی برای کاهش پیامدهای آنان داشته باشند.

همینطور لازم است اشاره کنیم مواد مخدری همچون ماری‌جوآنا و کوکائین ضمن اینکه سبب کاهش تعداد اسپرم‌ها می‌شود به بیضه‌ها نیز آسیب جدی را وارد می‌کند.

💠تقویت اسپرم در مردان با ورزش کردن

انجام ورزش‌های هوازی در جهت تقویت اسپرم در مردان موثر است. هیمنطور ورزش کردن باعث از بین بردن استرس که خود از عوامل کم شدن اسپرم در مردان است نیز می‌شود.

ورزش‌های هوازی باعث بهبود گردش خون و افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود اما لازم است به این نکته نیز اشاره داشته باشیم که انجام برخی از ورزش‌های هوازی همچون دوچرخه زدن، برای مردان چندان مناسب نیست چراکه باعث کاهش تعداد اسپرم‌ها می‌شود و مدت زمان زنده ماندن آن‌ها را کاهش می‌دهد.

💠دوری از مواد شیمیایی

برخی از مواد شیمایی برای آقایان مضر هستند و می‌توانند سبب کاهش تعداد اسپرم‌ها در آنان گردند. افرادی که در معرض این مواد هستند؛ بسیار اهمیت دارد که تقویت اسپرم در مردان را انجام دهند. از مهم‌ترین این مواد شیمایی موارد زیر هستند:

  • بنزین
  • تولوئن
  • سرب
  • آهن‌آلات سنگین
  • مواد نقاشی و رنگ
  • حلال‌های طبیعی
  • آفت کش‌ها
  • سموم گیاهی
  • زایلین

💠داشتن رژیم غذایی سالم

ویتامین‌های مختلفی شامل ویتامین C و E، سلنیوم، کاروتن، بتاکاروتن، لیکوپن، لوتئین و زیزانتین در جهت تقویت اسپرم در مردان موثر هستند. توصیه می‌شود آقایان برای افزایش اسپرم از رژیم غذایی سالم و متعادلی که شامل تمامی مواد معدنی و ویتامین‌های لازم باشد، استفاده کنند. در ادامه به مواد غذایی مفید در زمینه افزایش اسپرم در مردان اشاره کرده‌ایم:

  • میوه‌هایی همچون هلو، شلیل، آلبالو و گیلاس ، بلوبری، توت فرنگی، زغال اخته، گلابی، سیب، انگور، مرکبات، آلو، موز، کیوی، انبه، پاپایا، آناناس، انار، گوجه فرنگی، زیتون و …

  • سبزیجات و گیاهانی مانند جینسینگ، کنگرفرنگی، بامیه، کلم پیچ، فلفل، مارچوبه، هویج، کاهو، بروکلی و کلم قرمز و …

  • خشکبار مانند گردو، پسته، گردوی پی کان، فندق، بادام

  • دانه‌های روغنی مانند دانه‌ آفتاب‌گردان، دانه‌های کنجد و تخم بذر کتان

  • حبوبات مانند لوبیا قرمز، عدس و…

  • ماهی‌ها مانند سالمون وحشی، روغن ماهی (cod)، و روغن ماهی کوچک (haddock)
  • محصولات لبنی غنی شده با ویتامین D
  • و …

💠داشتن خواب کافی

تحقیقات حاکی از آنند که داشتن خواب کافی در مورد تقویت اسپرم در مردان موثر است. زمانی که مردان برنامه منظمی برای خواب خود داشته باشند؛ از لحاظ جسمانی و روانی سالم تر بوده و همچنین اسپرم های آنان نیز عملکرد بهتری خواهند داشت.

💠کنترل استرس

داشتن استرس در مردان دارای عوارض بسیاری از جمله کاهش تعداد اسپرم‌ها و همینطور کاهش قوای جنسی می‌باشد. بنابراین بسیار اهمیت دارد که به روش‌های مختلف شامل ریلکسیشن، یوگا، مدیتیشن و یا دریافت مشاروه از یک روانشناس استرس و اضطراب خود را کنترل کنید و همچنین از روش های روانشناختی برای تقویت اسپرم در مردان استفاده نمایید.

💠استفاده از داروهای گیاهی

برخی از دمنوش‌ها و داروهایی گیاهی در زمینه تقویت اسپرم در مردان موثر می‌باشد که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

  • چای سبز
  • شنبلیله
  • و …

لزوم و فواید تقویت اسپرم در مردان

فراموش نکنید که با اینکه مردان تا پایان عمر قدرت باروری دارند؛ اما باید نسبت به تقویت اسپرم در مردان حساس باشند. چرا که دستگاه تولید مثل آنها در طول زمان دچار تغییرات مختلفی شده و به همین دلیل بسیار احتمال دارد که دچار عدم باروری شوند. این موضوع در زندگی مشترک آنها تاثیرات زیادی خواهد داشت و حتی اعتماد به نفس آنان را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. از این رو بسیار مهم و ضروری است که مردان در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

نکاتی در رابطه با تقویت و افزایش تعداد اسپرم

در رابطه با کاهش اسپرم و همچنین تقویت اسپرم در مردان به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • با افزایش سن کیفیت و تعداد اسپرم‌ها کاهش پیدا می‌کند.
  • بهتر است روزانه از مکمل‌های باروری همچون فولیک اسید استفاده شود.
  • توصیه می‌شود برای جلوگیری از کاهش اسپرم از خودارضایی جلوگیری شود.
  • اگر مرتبط با کار خود از لپ تاپ استفاده می‌کنید، بهتر است آن را روی پاهای خود قرار ندهید چراکه گرمای حاصل از لپ تاپ سبب کاهش تعداد اسپرم‌ها می‌شود.
  • از پوشیدن لباس و شلوار تنگ اجتناب کنید چراکه سبب افزایش دما و در نهایت کاهش تعداد اسپرم‌ها می‌گردد.
  • با استفاده از تغذیه سالم، رژیم غذایی مناسب و ورزش کردن وزن خود را در محدوده سالمی نگه دارید.
  • از استفاده مداوم و ماندن طولانی در سونا و جکوزی بپرهیزید.

سخن آخر

یکی از موضوعات مهم در باروری مردان افزایش تعداد و کیفیت اسپرم‌ها می‌باشد چراکه از موارد شایع ناباروری در مردان کم بودن و یا ضعیف بودن اسپرم‌ها است.

این موضوع می‌تواند علاوه بر عدم باروری دارای تاثیرات منفی بسیاری در جنبه‌های مختلف زندگی باشد. بنابراین توصیه می‌شود اگر در تقویت اسپرم در مردان مشکل دارید حتما در جهت درمان به موقع، به پزشک مراجعه کنید.

در صورتی که احساس می‌کنید برای افزایش اسپرم و همینطور افزایش قوای جنسی خود نیازمند دریافت مشاوره می‌باشید، می‌توانید از مشاوره جنسی متخصصان مرکز نی نی مایند بهره ببرید. از مزیت‌های مشاوره تلفنی این است که این امکان را به شما می‌دهد تا راحت‌تر صحبت کنید و پیرامون مسئله مورد نظرتان راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تقویت اسپرم در مردان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

آیا ورزش کردن سبب افزایش اسپرم در مردان می‌شود؟

بله، ورزش کردن در زمینه افزایش تعداد اسپرم و همینطور کاهش استرس در مردان موثر است که توضیحات تکمیلی آن را در متن مقاله فوق ارائه کرده ایم.

بازدید : 1
سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 زمان : 12:06

تاثیر اعتیاد بر خانواده یکی از مهم‌ترین آسیب‌های آن است که می‌تواند فرد و جامعه را تحت تاثیر قرار دهد. فرد معتاد به تدریج اهمیتی برای خانواده خود قائل نمی‌شود و فقط به فکر برطرف کردن نیاز خود است. در این زمان اکثرا اعضای خانواده در تلاش جهت نادیده گرفتن اصل موضوع و عادی جلوه دادن شرایط هستند. ولی با گذشت زمان، تغییر در قوانین و مقررات در خانه، نابسمانی و آشفتگی در محیط خانه به وجود خواهد آمد.

در خانواده‌هایی که یکی از اعضا درگیر اعتیاد است بقیه اعضا به مرور زمان دچار اضطراب و افسردگی شده و روابط در آن خانواده کمرنگ‌تر از گذشته خواهد شد. به همین دلیل ضروری است که اعضای خانواده از این آسیب‌ها آگاه باشند و برای پیشگیری از آن‌ها اقدام نمایند.

برای دریافت مشاوره در زمینه تاثیر اعتیاد بر خانواده می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: تاثیر اعتیاد بر خانواده

تاثیر اعتیاد بر از بین رفتن قوانین و مقرات در خانواده

اعتیاد روندی تدریجی دارد و با گذشت زمان درگیری فرد با مواد بیشتر و بیشتر خواهد شد. با شدت گیری اعتیاد، ارتباط فرد معتاد با اعضای دیگر خانواده کمتر خواهد شد و به همین میزان ارتباط و وقت بیشتری را با مواد خواهد گذراند. در چنین وضعی روابط عاطفی میان اعضا به تدریج کم رنگ شده و از بین خواهد رفت و فضای خانواده را یاس و ناامنی فراخواهد گرفت. در واقع در بیشتر موارد تاثیر اعتیاد بر خانواده به صورت روانی است. برای درک بهتر حتما مقاله اعتیاد پدر و مادر را بخوانید.

تاثیر اعتیاد بر خانواده | تاثیر اعتیاد بر وضع مقررات جدید در خانواده

قوانین و مقررات در یک خانواده در طول زمان و به صورت یک قانون نانوشته شکل گرفته‌اند ولی اعتیاد این قوانن را تغییر می‌دهد. رفتارهای یک فرد معتاد غیرقابل پیش بینی است و هر یک از اعضا روشی خاص در مقابله با تغییرات شخصیتی و رفتاری فرد معتاد در پیش می‌گیرند.

این روش خاص در مورد تاثیر اعتیاد بر خانواده به تدریج تبدیل به بخشی از خلق و خوی اعضای خانواده می‌شود. اعضای خانواده برای ادامه زندگی نقش‌های جدیدی می‌پذیرند از جمله این که در مورد مشکلات موجود حرف نمی‌زنند، احساسات خودشان را سرکوب می‌کنند و احساسات واقعی خود را بروز نمی‌دهند و بدتر از همه این که به دیگران و حتی خودشان دروغ می‌گویند. در چنین خانواده‌هایی اعضای دیگر مجبورند نقش فرد معتاد را نیز بپذیرند.

به طور مثال همسر فرد معتاد مجبور به قبول مسئولیت‌ها و وظایف همسر خود می‌شود و یا این وظیفه به فرزندان منتقل خواهد شد. اعضای خانواده درواقع درصدد کمک به بهبودی فرد معتاد هستند ولی غافل از این که این مجموعه رفتارها به استمرار اعتیاد فرد کمک خواهد کرد و درنهایت به ویرانی کانون خانواده منجر خواهد شد. برای کسب اطلاع در زمینه ترک اعتیاد کلیک کنید.

تاثیر اعتیاد بر خانواده در مورد مواد مختلف

مصرف مواد خدر مختلف تعیین کننده و یا حتی پیش بین خوبی برای تاثیر اعتیاد بر خانواده است. چرا که مواد مخدر مختلف تاثیرات تفاوتی بر افراد دارند و به تبع خانواده نیز تحت تاثیر آن قرار می‌گیرند. در این قسمت به بررسی برخی از این اثرات می‌پردازیم.

سیگار و دخانیات: به دلیل اینکه امروزه مصرف دخانیات در میان افراد بسیار بالاست؛ احتمالا خانواده نیز آن را بی اهمیت دانسته و به اندازه به آن توجهی نمی‌کنند. اما این اعتیاد می‌تواند زمینه ساز اعتیاد به مواد دیگر نیز باشد.

مواد افیونی: تریاک نیز یکی دیگر از مواد افیونی است که بسیاری از افراد به آن معتاد هستند. اما خانواده ها در مورد آن باورهای اشتباهی داشته و تصور می‌کنند که این ماده درمانی است. به همین دلیل شاید در این زمینه به موقع اقدام نکنند.

آمفتامین: اعتیاد به آمفتامین ها از بدترین نوع اعتیاد محسوب می‌شود. شیشه از آمفتامین هاست که افراد با اعتیاد به آن به خانواده خود از لحاظ روانی، مالی و حتی جسمانی آسیب های زیادی می‌زنند.

الکل: افراد الکلی نیز برای فضای خانواده به شدت مخرب هستند. برخورد صحیح خانواده و اقدام به موقع میتواند منجر به درمان این اعتیاد گردد.

تاثیر اعتیاد بر خانواده و افسردگی فرد

از شایع ترین پیامدهای اعتیاد، افسردگی است. این اتفاق ها حتی در فرایند ترک و یا بعد از آن نیز می‌افتد. از این تاثیر اعتیاد بر خانواده در چنین شرایطی خود را به شکل بیماری های روان نشان می‌دهد. بسیاری از خانواده ها در چنین شرایطی روحیه خود را باخته و حتی آنان نیز افسرده می‌شوند. اما باید در کنار فرد معتاد بوده، برای ترک از او حمایت کنند و در نهایت از انتقال این بیماری بین اعضای دیگر نیز جلوگیری نمایند.

تاثیر اعتیاد بر احساسات خانواده

اعضای خانواده یک فرد معتاد تحت تاثیر رفتارها و عواقب اعتیاد وی هستند که به مرور زمان بر روان و احساسات آن‌ها تاثیر منفی خواهد گذاشت که موارد زیر از مهم‌ترین تاثیرهای احساسی و روانی بر اعضاست:

🔽داشتن احساس گناه

تاثیر اعتیاد بر خانواده شامل احساسات آن ها نیز می‌شود. اعضا خانواده فرد معتاد بر این باورند که رفتارها و برخوردهایشان در گذشته باعث اعتیاد عضو خانواده شده و از این بابت احساس گناه می‌کنند. به طور مثال والدین تصور می‌کنند که در تربیت فرزندشان کوتاهی کرده‌اند و یا محبت لازم را به او نکرده‌اند. البته ممکن است فرد معتاد از این حس گناه اعضای خانواده سواستفاده کرده و در جهت توجیه و ادامه اعتیاد خود استفاده کند. این احساس گناه و عذاب وجدان باعث حمایت نابجا و بی مورد اعضا خانواده از فرد معتاد شده که در نهایت منجر به ادامه دار شدن اعتیاد فرد خواهد شد.

🔽تاثیر اعتیاد بر خانواده | خشم

روبرو شدن اعضای خانواده با مصائب و مشکلات بی پایان اعتیاد، منجر به بروز حس درماندگی و خشم در اعضا می‌شود و این خشم در واقع به این دلیل است که تلاش‌هایشان در جهت بهبودی فرد و ترک اعتیاد وی جواب نداده و فرد معتاد متوجه وضعیت خود نیست. تمامی این عوامل چیزی به جز احساس خشم، ناامیدی و ناراحتی مضاعف برای اعضای خانواده نخواهد داشت و فرد معتاد نیز بدون درک درست از موقعیت خود و خانواده‌اش به رفتارهای ناهنجار خود ادامه می‌دهد.

🔽انکار کردن و شرمندگی

در باور عموم نگاه به اعتیاد نه به عنوان یک بیماری که یک مشکل اخلاقی محسوب شده و اعتیاد یکی از اعضای خانواده نتیجه‌ای به جز شرم، سرافکندگی و از بین رفتن آبروی آن خانواده را نخواهد داشت. اعضای خانواده در این شرایط به جای پذیرش واقعیت درصدد انکار آن بر می‌آیند که به زعم خود به حفظ کانون خانواده کمک کرده و اعتیاد عزیزشان را پنهان کنند. به طور مثال تصمیم به قطع ارتباط با فامیل و آشنایان در جهت پنهان کردن اعتیاد یکی از انواع تاثیر اعتیاد بر خانواده بوده که ارتباطات دیگر اعضا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

🔽تاثیر اعتیاد بر خانواده | استرس و تشویش

بسیاری از کارشناسان و متخصصین بر این باورند که اصلی‌ترین و مهم‌ترین تاثیر اعتیاد بر خانواده ایجاد تشویش، استرس و اضطراب در میان اعضاست. فرد معتاد رفتار مشخص و قابل پیش بینی ندارد و اعضای خانواده نمی‌دانند که وی هر لحظه چه رفتاری از خود بروز می‌دهد.

در حالت نئشگی خشن و خطرناک و لحظه‌ای بعد آرام می‌شود و این رفتار باعث ایجاد سردرگمی در میان اعضای خانواده و به تبع آن اضطراب و تشویش آ‌ها خواهد شد. بیشتر معتادان ثبات اخلاقی و شخصیتی ندارند و در دنیای وهم آلود ذهن خود سیر می‌کنند. آنان متوجه رفتارهای خود نیستند و اعضای خانواده به ناچار مجبور به تحمل اضطراب و استرس زیاد و زندگی پر از رنج و دردسر هستند. برای اطلاع از راه های پیشگیری از اعتیاد کلیک نمایید.

تاثیر اعتیاد بر خانواده (همسر و والدین)

والدین و یا همسر فرد معتاد در مقابله با فرد معتاد اغلب واکنش‌های زیر را از خود بروز می‌دهند:

-برعهده گرفتن وظایف و مسئولیت‌های فرد معتاد

-تلاش برای پنهان کردن وجود اعتیاد در خانواده از بقیه و انکار این موضوع

-حمایت‌های بی جا از فرد معتاد و تصور این که مسئول اعتیاد عزیزشان هستند.

-از دست دادن اعتماد به نفس و احترام

-انزوا و کاهش ارتباط با دوستان، فامیل و آشنایان به دلیل احساس شرم و بی آبروی

تاثیر اعتیاد بر کوچک ترهای خانواده

والدین معتاد اکثر وقت خود را به تهیه و مصرف مواد می‌گذرانند و نقش خود به عنوان پدر و یا مادر را فراموش می‌کنند. فرزندان آن‌ها به دلیل سردرگمی در ارتباط با والدین از محیط خانه فراری هستند و در معرض انواع مشکلات جسمانی و عاطفی قرار دارند. افسردگی، اضطراب و تمایل به خودکشی در میان فرزندان افراد معتاد دیده می‌شود و احتمال این که در آینده مورد سواستفاده‌های جسمی و جنسی قرار بگیرند بیشتر است.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

✨تاثیر بر سلامت جسمانی فرزندان

کولیت، آسم و آنتریت بیمارهایی است که در اثر استشمام دود ناشی از مواد مخدر به وجود می‌آید و احتمال ابتلای فرزندان به این بیماری‌ها در خانواده معتاد بالاست. از دیگر مشکلات جسمی ناشی از تاثیر اعتیاد بر خانواده می‌توان به انواع مشکلات گوارشی و تنفس و مسمومیت‌ها اشاره کرد. مصرف مواد مخدر در دوران بارداری احتمال تولد فرزند با عقب ماندگی ذهنی و نقایص مادرزادی را افزایش می‌دهد.

✨تاثیر بر سلامت روانی و احساسی فرزندان

تاثیر اعتیاد بر خانواده به صورت روانی و عاطفی نیز هست. کودکان افراد معتاد اکثرا درگیر اختلالات اضطرابی و افسردگی می‌شوند. همچنین بعضی از کودکان با تقلید از والدین دچار اختلال ضداجتماعی می‌شوند و تعدادی نیز از پرخوری عصبی رنج می‌برند. بسیاری از فرزندان افراد معتاد به دلیل خشونت والدین و دمدمی مزاج بودن آن‌ها، حس اعتماد خود را نسبت به والدین و محیط خانواده از دست می‌‌دهند. برخی احساس گناه و عذاب وجدان داشته و خود را مقصر اعتیاد آن‌ها می‌دانند و گروهی نیز احساس شرم دارند و از ارتباط با دوستان و هم سالان خود پرهیز می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با انواع تاثیر اعتیاد بر کودکان از کلیک کنید.

✨تاثیر اعتیاد بر خانواده | تاثیر بر امور تحصیلی فرزندان

فرزندانی که در خانواده‌های درگیر با اعتیاد رشد کرده‌اند به احتمال بیشتری به اختلالات یادگیری دچار می‌شوند. آن‌ها به دلیل جو متشنج و نابسامان خانواده تمرکزی برای درس خواندن ندارند و حتی امکان دارد در یک مقطع تحصیلی درجا بزنند و یا تصمیم به فرار از مدرسه بگیرند. متاسفانه به دلیل تاثیر اعتیاد بر خانواده و استفاده ابزاری برخی از والدین از فرزندانشان برای تهیه مواد و یا حتی تشویق آن‌ها به استفاده از مواد امکان ادامه تحصیل از آنان سلب خواهد شد.

سایر تاثیر اعتیاد بر خانواده

از دیگر تاثیرات مخرب اعتیاد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

-احساس عدم امنیت شخصی

-مشکل در برقراری رابطه جنسی

-ناامیدی و خلا معنوی

-ناتوانی در بیان خواسته‌های خود

-خیال بافی و زندگی در رویا و توهم

-انکار کردن مسائل و مشکلات

-خودداری از برقراری ارتباط و گفتگو با دیگران

برای کسب اطلاع بیشتر از مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

سخن پایانی

تاثیر اعتیاد بر خانواده اجتناب ناپذیر است. مخصوصا زمانی که فرد معتاد با خانواده خود زندگی می‌کند. در بسیاری موارد حضور فردی معتاد در خانواده منجر به اعتیاد دیگر اعضا نیز شده و یا سلامت روانی و جسمانی آنان را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد. از این رو بهتر است خانواده ها در این زمینه اطلاعات لازم را کسب کرده و حتما از یک روانشناس هم برای خود و هم برای فرد معتاد کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه تاثیر اعتیاد بر خانواده می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سوالات متداول

بهترین راه کاهش آسیب‌های اعتیاد بر خانواده چیست؟

مشکلات خانوادگی، خشم، تنهایی و انزوا و بی اعتمادی تنها گوشه‌ای از مشکلات اعتیاد است که تاثیرات منفی و جبران نشدنی بر بنیان خانواده می‌گذارد. با مراجعه به متخصصین درمان اعتیاد و روانشناسان می‌توان در جهت بهبود این بیماری و کاهش تاثیرات آن بر خانواده اقدام کرد.

بازدید : 1
سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 زمان : 12:00

بهترین مرکز روانشناسی در قم کجاست؟ آیا از خدماتی که در مراکز روانشناسی توسط مشاور ، روانشناس در قم ارائه می‌شود اطلاعی دارید؟ مشاوره یکی از خدماتی است که توسط متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران، روانشناسان و روان پزشکان ارائه می‌شود. استفاده از این خدمات تنها به کسانی که دارای مشکل خاصی هستند اختصاص ندارد بلکه بسیاری از افراد برای ارتقای وضعیت روحی خود یا برای کسب اطلاعات در مورد وضعیت هوشی فرزندانشان از آن استفاده می‌کنند. ما در ادامه به معرفی بهترین مراکز روانشناسی در قم و خدمات ارائه شده توسط آن‌ها پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

برای دریافت مشاوره از برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو می توانید از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: بهترین مرکز روانشناسی در قم

چه انتظاراتی باید از بهترین مرکز روانشناسی قم داشت؟

مرکز مشاوره و روانشناسی از جمله مراکزی است که خدمات مرتبط با بهبود و ارتقای وضعیت روان را به عموم مردم ارائه می‌دهند. کارشناسانی که در این مراکز خدمات رسانی می‌کنند مشاور، روانشناس و روان پزشکان را در بر می‌گیرند. هر کدام از این متخصصین می‌توانند در زمینه‌های مختلف به شما کمک کنند. برای مثال زمانی که مشکلات روان شناختی به دارو نیاز دارند روان پزشکان به کمک افراد می‌آیند.

زمانی که وضعیت‌های روان شناختی با استفاده از خدمات روان درمانی و به طور کل درمان‌های گفت و گو محور قابل بهبود هستند روانشناسان به ارائه خدمات مشاوره می‌پردازند و زمانی که افراد برای مشورت در مورد موضوعاتی نظیر تصمیم گیری شغلی و تحصیلی نیاز به کمک دارند، مشاوران به کمک آن‌ها می‌آیند. برای دریافت مشاوره تلفنی در تمامی زمینه های ذکر شده کلیک کنید.

انواع خدمات ارائه شده در بهترین مرکز روانشناسی در قم

شاید برای شما جای سوال باشد که در بهترین مرکز روانشناسی در قم دقیقا چه خدماتی ارائه می‌شود و چه کسانی می‌توانند به آن‌ها مراجعه نمایند. از جمله مهم‌ترین خدمات ارائه شده در این مراکز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– درمان اختلالات روانشناختی فردی نظیر افسردگی، اضطراب، وسواس، اعتیاد و…

– درمان مشکلات بین فردی، ارتباطی و اختلالات شخصیتی

– بهبود مشکلات مرتبط با ازدواج از طریق خدمات تخصصی زوج درمانی

– بهبودمشکلات و تنش‌های بین اعضای خانواده از طریق خدمات تخصصی خانواده درمانی و مشاوره خانواده

– بهبود مشکلات مرتبط با عملکرد جنسی از طریق خدمات تخصصی سکس تراپی و مشاوره جنسی تلفنی

– ارائه مشاوره قبل از ازدواج

– بهبود اختلالات رفتاری و مشکلات رشدی کودکان

– بررسی وضعیت هوشی کودکان و انجام سایر تست‌های روانشناسی

– سایر خدمات مرکز شامل مشاوره تحصیلی ، مشاوره شغلی ، مشاوره تلفنی طلاق ، مشاوره خیانت و … می‌شود.

خصوصیات بهترین مرکز روانشناسی در قم

برای اینکه بتوانید مراکز تخصصی را از سایر مراکز که به ارائه خدمات غیر علمی می‌پردازند، تشخیص دهید در نظر گرفتن برخی ملاک‌ها می‌تواند به شما کمک کند. از جمله مهم‌ترین ملاک‌هایی که بهترین مراکز مشاوره را از سایرین جدا می‌کند باید به موارد زیر اشاره کرد:

1- داشتن مجوز رسمی

اولین ملاکی که قبل از مراجعه به مراکز روانشناسی باید به آن توجه نمایید برخورداری از مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی کشور یا سازمان بهزیستی است. مراکزی که فاقد مجوز معتبر هستند قابل اطمینان نبوده و اجازه ارائه خدمات درمانی را ندارند.

2- بهترین مرکز روانشناسی در قم | برخورداری از متخصصین حرفه ای

یک مرکز مشاوره حرفه‌ای باید بتواند در زمینه‌های مختلف به مردم خدمات ارائه کند. از همین رو لازم است که از متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران و روانشناسان مجرب در جهت ارتقای کیفیت خدمات روانشناسی کمک بگیرد. روانشناسان برای ارائه خدمات درمانی باید از حداقل مدرک کارشناسی ارشد برخوردار باشند. هم چنین دوره‌هایی که متخصصان در زمینه درمان اختلالات مختلف گذرانده‌اند و سابقه کار تجربی آن‌ها می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب یک مرکز مشاوره باشند.

3- استفاده از روش های نوین درمان

امروزه برای اکثر مشکلات و وضعیت‌های روان شناختی درمان‌های حرفه‌ای و خاصی طراحی شده است. برای مثال درمان شناختی- رفتاری و رویکردهای مرتبط با آن نظیر رویکرد طرحواره درمانی و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد یا همان اکت، امروزه در سراسر دنیا برای بهبود انواع مشکلات روانشناختی از جمله افسردگی، وسواس، مشکلات زناشویی و… به کار گرفته می‌شوند. یک مرکز مشاوره معتبر باید بتواند با متودهای جدید دنیا خود را منطبق کرده و از روش‌های جدید درمان برای کمک کردن به مراجعین استفاده نماید.

4- بهترین مرکز روانشناسی در قم | داشتن تجهیزات کافی

یکی از کارهای اصلی مراکز روانشناسی گرفتن تست و آزمون‌های روانی مختلف از افراد است. از همین رو مراکز مشاوره باید از تجهیزات کافی برای گرفتن انواع تست‌های هوش، شخصیت و تشخیص انواع مشکلات روانشناختی برخوردار باشند. هم چنین امروزه برای رفع مشکلاتی نظیر بیش فعالی کودکان در کنار درمان‌های دارویی و روانشناختی از ابزارهای خاصی نظیر نوروفیدبک و بایوفیدبک نیز استفاده می‌شود که وجود آن‌ها در مراکز می‌تواند به تجهیز هرچه بیشتر آن‌ها کمک نماید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

5- ارائه خدمات متنوع

بهترین مراکز مشاوره کشور امروزه مراکزی هستند که علاوه بر امکان مراجعه حضوری، خدمات تلفنی و آنلاین را نیز برای مراجعان خود فراهم می‌کنند. این خدمات به مراجعین کمک می‌کنند تا از هرجای کشور برای بهبود یا ارتقای وضعیت روحی و روانی خود با متخصصین تماس بگیرند و با محدودیتی در این زمینه مواجه نباشند. برای دریافت هر کدام از خدمات زیر به صورت غیر حضوری کلیک کنید.

مشاوره خانواده تلفنی

مشاوره تلفنی ازدواج

مشاوره‌جنسی تلفنی

مشاوره تلفنی کودک

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک کنید.

آدرس بهترین مرکز روانشناسی در قم

1- مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو (تلفنی سراسر کشور) 02166419012

2- اندیشه سبز _ فلکه رسالت برج سفید طبقه چهار

3- فرحان _ بلوار امین، کوچه ۳، ساختمان سپیدار، طبقه اول

4- زندگی عاقلانه _ میدان شهید صدوقی ، نبش کوچه ۱۷

5- نشاط _خیابان دورشهر، میدان رسالت، ساختمان پزشکان برج سفید، طبقه اول – واحد ۱۱۲

6- مشاوره روانشناسی آواژه – 02191002360

برای دریافت مشاوره از برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو می توانید از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا روانشناس دارو هم تجویز می کند؟

خیر، روانشناسان بالینی از اطلاعات دارویی برخوردارند اما از این اطلاعات تنها در جهت ارزیابی مراجعانی که نیاز به مداخلات دارویی و شناختی دارند، استفاده می‌کنند و در این شرایط فرد را به یک روان پزشک ارجاع می‌دهند.

بازدید : 1
سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 زمان : 11:54

لباس پوشاندن نوزاد و انتخاب جنس و نوع لباس از جمله مواردی است در حفظ سلامت فرزندتان حائز اهمیت است. انتخاب پوشش نوزاد براساس اینکه خودتان چقدر احساس سرما یا گرما کنید، روش درستی نیست؛ چرا که ادراک انسان‌ها از دما با هم تفاوت دارد و علاوه بر این بدن نوزادان با بدن بزرگسالان متفاوت است.

برخی از مادران گمان می‌کنند که هرچقدر بیشتر به نوزادشان لباس بپوشانند بهتر است. اما همانقدر که سرما برای نوزادان خطرناک است، گرما نیز برای نوزاد خطر دارد. حفظ تعادل در لباس‌پوشاندن نوزاد بسیار مهم است؛ یعنی در این کار نباید افراط و تفریط به خرج دهید. در ادامه توضیحاتی برای نحوه لباس پوشاندن نوزاد ارائه شده تا بتوانید آگاهانه‌تر از فرزند خود مراقبت کنید. در صورت نیاز به مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نوزاد می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره خانواده تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 ویا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: لباس پوشاندن نوزاد در هوای گرم و سرد

لباس پوشاندن نوزاد

لباس پوشاندن نوزاد شاید کار سخت و حساسی به نظر برسد؛ اما اینطور نیست. شاید به دلیل ظرافت اعضای بدن نوزاد در روزهای اول تولد اندکی ترس در وجود شما رخنه کند. اما اگر از یک فرد با تجربه کمک بگیرید؛ قلق این کار را به شما آموزش می‌دهد تا دلهره از بین برود. اما نحوه و جنس لباس‌نوزاد در هر فصلی باید با فصل بعدی متفاوت باشد.

فرض کنید در فصل گرما هستید و به کودک لباس بافت می‌پوشانید. یا در فصل سرما هستید و به نوزاد رکابی می‌پوشانید. در هر دو شرایط کودک خود را مریض خواهید کرد. به همین جهت حتما به نحوه لباس‌پوشیدن، جنس و فصل باید دقت کنید. در این مقاله تمامی موارد مهم لباس پوشاندن نوزاد را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

آموزش لباس پوشاندن نوزاد

برای اینکه لباس پوشاندن نوزاد برای شما به چالش تبدیل نشود؛ در این مقاله آموزش این شرایط را توضیح داده ایم.

✔️ یک لایه پایه انتخاب کنید

اولین کاری که برای لباس پوشاندن نوزاد باید انجام دهید، انتخاب لایه پایه است. در هوای سرد از آستین بلند و شلوار استفاده کنید و در هوای گرم از شلوار و سرهمی نازک استفاده کنید.

✔️ لایه دوم انتخاب کنید

دومین قدم برای لباس پوشاندن نوزاد، انتخاب لایه دوم است. در واقعه روی لایه اول باید لباس‌دیگری به کودک بپوشانید. مثلا در این لایه برای اینکه بدن کودک به تعادل برسد، از تیشرت و شلوار استفاده می‌شود. یا سرهمی جنس نرم به کودک می‌پوشانند تا کودک دوباره گرم یا سردش نشود.

✔️ انتخاب تجهیزات جانبی

برای لباس پوشاندن نوزاد باید تجهیزات جانبی نیز در نظر بگیرید. می‌توانید کلاه، جوراب و دستکش را برای کودک در نظر بگیرید تا به دلیل گردش خون ضعیف، کودک دست و پای سرد نداشته باشد.

لباس پوشاندن به نوزاد در تابستان

لباس پوشاندن نوزاد در تابستان نیز اصول خود را دارد. همان طور که گفتیم برخی مادران گمان می‌کنند در فصول گرم سال نیز باید به نوزاد لباس گرم پوشاند و با پتو دورتادور بچه را احاطه کنند. اما در حقیقت گرمای زیاد هم مانند سرما برای نوزادان خطرناک است. گرمای زیاد می‌تواند برای نوزادان مشکلات تنفسی ایجاد کند، سبب خفگی آن‌ها شود و حتی به سندروم مرگ ناگهانی نوزاد بیانجامد.

از طرف دیگر وقتی نوزاد گرمش می‌شود شروع به عرق کردن می‌کند و آب بدن خود را از این طریق از دست می‌دهد. کمبود آب در بدن نوزاد می‌تواند اثرات خطرناکی برجا بگذارد. پس مهم‌ترین اصل در لباس پوشاندن به نوزاد به هنگام فصول گرم این است که لباس‌های خنک و راحت به بچه بپوشانید تا دمای بدن او حفظ شود. در ادامه به برخی نکات کلیدی در خصوص پوشاندن لباس تابستانی به نوزاد می‌پردازیم. برای آشنایی بیشتر با نکات مراقبت از نوزاد کلیک کنید.

✅ پوشاندن یک لایه لباس با جنس مناسب برای نوزاد

وقتی دمای محیط بالاتر از 25 درجه سانتی گراد است دیگر لازم نیست چند لایه لباس به کودک خود بپوشانید. در هوای گرم پوشاندن یک لایه لباس به نوزاد کافی است. در فصول گرم لباس‌هایی را برای کودکتان انتخاب کنید که جنس آن‌ها از الیاف طبیعی، پنبه و نخ باشد. این نوع لباس‌ها اگر با سایز مناسب انتخاب شوند از عرق سوز شدن و بالا رفتن دمای بدن نوزاد جلوگیری می‌کنند. بنابراین در لباس پوشاندن نوزاد جنس و حجم را حتما در نظر بگیرید.

✅ لباس پوشاندن نوزاد | استفاده از کلاه، دستکش و جوراب

لباس پوشاندن نوزاد به استفاده از کلاه، دستکش و جوراب نیز مرتبط است. نه تنها در پاییز و زمستان بلکه حتی در فصول گرم سال هم بهتر است از کلاه، دستکش و جوراب برای نوزادان استفاده کنید تا پوست آن‌ها در برابر نیش حشرات سالم بماند و به خودشان چنگ نزنند. البته در فصول گرم از کلاه، دستکش و جوراب نازک و پنبه‌ای استفاده کنید تا دمای بدن نوزاد خیلی بالا نرود.

برای آشنایی با نشانه ها و راه های جلوگیری از گرمازدگی نوزاد کلیک کنید.

✅ نوزاد را در برابر آفتاب قرار ندهید

قرار دادن نوزاد در برابر آفتاب سوزان و داغ تابستان خطرناک است. اما اگر مجبور شدید نوزاد خود را در هوای آفتابی تابستان بیرون ببرید در لباس پوشاندن نوزاد این نکات را رعایت نمایید: برای کودکان زیر 6 ماه از کرم ضد آفتاب استفاده نکنید، عینک آفتابی مناسبی برای کودک خود تهیه کنید تا چشم‌هایش آسیب نبیند، هرگز نگذارید آفتاب مستقیما به سر نوزاد بخورد و از یک کلاه مناسب و نخی بهره بگیرید.

✅ علائمی که نشان می دهند نوزاد شما گرمش شده

لباس پوشاندن نوزاد در فصل تابستان را گفتیم. حال زمان آن رسیده که علائم گرم شدن نوزاد را بدانید. این علائم نشان می دهند دمای بدن نوزاد بالا رفته و دچار گرمازدگی شده است:

  • سرخ شدن پوست
  • تعریق
  • نفس نفس زدن
  • بی قراری

در صورت مشاهده این علائم به شکل خفیف کلاه و جوراب نوزاد را در بیاورید و سر و پای او را خنک کنید چون دمای بدن نوزاد از این دو نقطه تغییر می‌کند. در صورت مشاهده این علائم به شکل شدید و بهبود نیافتنی فورا به پزشک مراجعه نمایید.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک نمایید.

لباس پوشاندن به نوزاد در زمستان

برای لباس پوشاندن نوزاد باید به اصول و برخی شرایط با دقت توجه کنید. پایین آمدن دمای بدن نوزاد سبب سرمازدگی یا هیپوتر می‌شود. این عارضه خطرناک است و باعث اختلال در عملکرد تمام اندام‌های بدن می‌شود. پس در زمستان پوشاندن لباس گرم به نوزادان ضروری است. در زمستان باید از سرتا پای کودک خود را بپوشانید و از چند لایه لباس برای بچه استفاده کنید. اما لازم به ذکر است که افراط در این کار هم می‌تواند خطرناک باشد.

گفتیم که بالا رفتن دمای بدن نوزاد می‌تواند مشکلات تنفسی، سندروم مرگ ناگهانی و کمبود آب ایجاد کند.لباس پوشاندن نوزاد به صورت اضافی و خیلی گرم در فصل زمستان علاوه بر ایجاد مشکلات ذکر شده، سبب می‌شود تا نوزاد مقاومت بدن خود را در برابر سرما از دست بدهد و در آینده به راحتی دچار سرماخوردگی شود. در ادامه چند نکته کلیدی درباره لباس پوشاندن به نوزاد در فصول سرد را برای‌تان شرح می‌دهیم.

➰ استفاده از چند لایه لباس

لباس پوشاندن نوزاد در زمستان باید چند لایه باشد. به جای استفاده از لباس های کلفت و ضخیم که برای تنفس نوزاد خطرناک است، از چند لایه لباس راحت استفاده کنید. ابتدا یک سرهمی پنبه ای به نوزاد بپوشانید و سپس یک لباس گرم‌تر مانند یک پلیور تن او کنید. از شلوارهای پشمی نیز برای پایین تنه استفاده کنید. کلاه، دستکش و جوراب را هم فراموش نکنید. برخی طبق قاعده‌ای می‌گوید به بچه ها فقط باید یک لایه بیشتر از خودتان لباس بپوشانید.

➰ لباس پوشاندن نوزاد | استفاده از پتو

لباس پوشاندن نوزاد در زمستان، بهتر است که همراه با پتو باشد. گر کودک در فضای باز قرار گرفته می‌توانید یک لایه پتو دورش بپیچید تا سرما نخورد. اما اگر کودک خواب است و درون تخت یا کالسکه اش قرار دارد از پتوی سنگین برای او استفاده نکنید. چرا که ممکن است به هنگام خواب سبب خفگی و مرگ نوزاد شود. کیسه خواب به هنگام زمستان می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای باشد.

➰ پوشش نوزاد در ماشین

لباس پوشاندن نوزاد در ماشین نیز مهم است. وقتی که از هوای سرد نوزاد را به داخل ماشین که محفظه بسته‌ای است می‌آورید؛ بهتر است کاپشن او را از تنش دربیاورید و اگر پتویی دورش پیچیده بودید آن را کنار بگذارید. استفاده از پتو و کاپشن درون ماشین می‌تواند دمای بدن نوزاد را بسیار بالا ببرد و در زمان پیاده شدن اختلاف دمای ناگهانی باعث سرماخوردگی شود.

➰ علائمی که نشان می دهند نوزاد سردش شده

عدم توجه به لباس پوشاندن نوزاد می‌تواند او را دچار کاهش دمای شدید بکند. این کاهش دما بسیار خطرناک است. در صورت مشاهده علائم زیر دمای بدن نوزاد شما پایین آمده و نوزاد دچار هیپوترمی یا همان سرمازدگی شده است.

_رنگ پریدگی

_سفید شدن لب ها

_ کاهش پاسخ های حسی

برای جلوگیری از سرمازدگی نوزاد و کودک کلیک کنید.

مراحل لباس پوشاندن نوزاد

بیشتر مادران برای درآوردن لباس نوزاد سختی ندارند، اما برای لباس‌پوشاندن نوزاد هم نگران آسیب به بدن کوچک شان هستند و هم به خاطر بی قراری نوزاد نمی‌توانند آرامش خود را به طور کامل حفظ کنند. برای اینکه این کار راحت تر انجام بشه به مراحلی که در ادامه گفتیم توجه کنید. برای آشنایی با نحوه نگهداری از نوزاد تازه متولد شده کلیک کنید.

⭕ قدم اول لباس پوشاندن نوزاد انتخاب لباس مناسب

لباس پوشاندن نوزاد را بر اساس دمای هوا انتخاب کنید. لباس نوزاد بهتر است از جنس پنبه و راحت باشد. لباس‌هایی بخرید که دوختشان طوری باشد که بتوانید راحت تن نوزاد کنید. مثل سرهمی هایی که از جلو تا تا قسمت بین پاهای نوزاد دکمه های قابلمه ای دوخته شده.

⭕ نوزاد را روی سطحی صاف بگذارید

برای اینکه تسلط بیشتری داشته باشید نوزاد را روی سطحی صاف و نرم قرار دهید. اگر چنین شرایطی محیا نبود بر روی یک صندلی بنشینید و نوزاد را روی ران پایتان قرار دهید. در این حالت برای لباس پوشاندن نوزاد بهتر است حواستان را بیشتر جمع کنید.

⭕ ترتیب لباس پوشاندن نوزاد

ترتیب لباس‌پوشاندن نوزاد بسیار مهم است. اگر لباسی که انتخاب کرده‌ید جلو بسته است، ابتدا از قسمت یقه (یقه را شل کنید) سر نوزاد را رد کنید. سپس با جمع کردن آستین انگشتانتان را از قسمت بیرونی آستین وارد کنید و با دست دیگرتان مچ نوزاد را به طرف آستین ببرید، حال با دستی که از آستین رد کرده بودید مچ دست نوزاد را بگیرید و وارد آستین لباس بکنید.

اگر لباس سرهمی است، ابتدا دکمه های لباس را باز کنید و روی سطح صاف قرار دهید، نوزاد را روی لباس بگذارید و ابتدا پاهایش را با احتیاط بپوشانید سپس مانند قسمت قبل دستان نوزاد را از آستین ها رد کنید و در آخر دکمه های لباس را ببندید.

نکات مهم در لباس پوشاندن نوزاد

برای لباس‌پوشاندن نوزاد باید به نکات مهمی توجه کنید. در این بخش مقاله به این نکات توجه کرده ایم.

1️⃣پوشاندن شلوار

  • دست های خود را بشورید.
  • زیرانداز تمیز آماده کنید و کودک را روی آن بخوابانید.
  • پاچه های شلوار را با دست باز و گشاد کنید.
  • دست خود را وارد کنید و پای نوزاد را وارد شلوار کنید.

2️⃣ پوشاندن بالا تنه آستین دار

  • دست های خود را تمییز کنید.
  • جای گرم و نرم انتخاب کنید.
  • پتو، حوله یا زیراندازه تمیز برای خواباندن نوزاد انتخاب کنید.
  • با دست یقه لباس را باز کنید و به آرامی وارد سر نوزاد کنید.
  • از انگشتان برای جلوگیری از تماس لباس با صورت استفاده کنید.
  • آستین لباس نوزاد را باز کنید و وارد دستان کودک کنید.

3️⃣ پوشاندن سرهمی

  • دستان خود را تمیز کنید.
  • زیر انداز پهن کنید.
  • دکمه سرهمی را باز کنید و روی زیر انداز بگذارید.
  • کودک را روی سرهمی بگذارید.
  • ابتدا شلوار و جوراب ها را پای کودک کنید و سپس تن او را بپوشانید.
  • حالا زمان بستن دکمه ها فرا رسیده است.

درآوردن لباس نوزاد

در بخش های قبلی، لباس پوشاندن نوزاد را توضیح داده ایم. در این قسمت قصد داریم راجع به درآوردن لباس نوزاد صحبت کنیم.

  • زیرانداز بگذارید و کودک را روی آن قرار دهید.
  • آستین ها را در بیاورید.
  • یقه لباس را باز کنید و از سر خارج کنید.
  • این کار را با بازی انجام دهید تا کودک متوجه درآوردن لباس نشود.

کلام آخر

برای لباس پوشاندن نوزاد حتما به دمای خانه توجه داشته باشید. با او بازی کنید؛ آهنگ بخوانید و با روی باز برخورد کنید تا کودک گریه نکند. بهتر است که از پارچه های نخی استفاده کنید و هرگز پارچه های مصنوعی نخرید. اگر در این زمینه دچار شک و تردید هستید؛ از متخصصان سلامت راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نوزاد می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

دمای طبیعی بدن نوزاد چقدر است؟

دمای طبیعی بدن نوزادان بین 36 تا 37 درجه سانتی گراد است. البته گاهی نیم درجه بالاتر از این محدوده هم جزو دمای طبیعی بدن بچه محسوب می‌شود. لباس پوشاندن نوزاد با توجه به دمای بدن باید انجام شود.

دمای مناسب برای اتاق نوزاد چقدر است؟

دمای مناسب اتاق نوزاد 20 تا 22 درجه است. متخصصان کودک توصیه می‌کنند در اتاق نوزاد خود یک دماسنج دقیق قرار دهید تا بتوانید دمای مناسب را در اتاق دلبندتان حفظ نمایید.

بازدید : 1
دوشنبه 24 ارديبهشت 1403 زمان : 10:44

بهترین مرکز روانشناسی در ایلام کجاست؟ آیا از خدماتی که در مراکز روانشناسی توسط مشاور ، روانشناس در ایلام ارائه می‌شود اطلاعی دارید؟ مشاوره یکی از خدماتی است که توسط متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران، روانشناسان و روان پزشکان ارائه می‌شود. استفاده از این خدمات تنها به کسانی که دارای مشکل خاصی هستند اختصاص ندارد بلکه بسیاری از افراد برای ارتقای وضعیت روحی خود یا برای کسب اطلاعات در مورد وضعیت هوشی فرزندانشان از آن استفاده می‌کنند. ما در ادامه به معرفی بهترین مراکز روانشناسی در ایلام و خدمات ارائه شده توسط آن‌ها پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

برای دریافت مشاوره از برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو می توانید از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: بهترین مرکز روانشناسی در ایلام

چه انتظاراتی باید از بهترین مرکز روانشناسی ایلام داشت؟

مرکز مشاوره و روانشناسی از جمله مراکزی است که خدمات مرتبط با بهبود و ارتقای وضعیت روان را به عموم مردم ارائه می‌دهند. کارشناسانی که در این مراکز خدمات رسانی می‌کنند مشاور، روانشناس و روان پزشکان را در بر می‌گیرند. هر کدام از این متخصصین می‌توانند در زمینه‌های مختلف به شما کمک کنند. برای مثال زمانی که مشکلات روان شناختی به دارو نیاز دارند روان پزشکان به کمک افراد می‌آیند.

زمانی که وضعیت‌های روان شناختی با استفاده از خدمات روان درمانی و به طور کل درمان‌های گفت و گو محور قابل بهبود هستند روانشناسان به ارائه خدمات مشاوره می‌پردازند و زمانی که افراد برای مشورت در مورد موضوعاتی نظیر تصمیم گیری شغلی و تحصیلی نیاز به کمک دارند، مشاوران به کمک آن‌ها می‌آیند. برای دریافت مشاوره تلفنی در تمامی زمینه های ذکر شده کلیک کنید.

انواع خدمات ارائه شده در بهترین مرکز روانشناسی در ایلام

شاید برای شما جای سوال باشد که در بهترین مرکز روانشناسی در ایلام دقیقا چه خدماتی ارائه می‌شود و چه کسانی می‌توانند به آن‌ها مراجعه نمایند. از جمله مهم‌ترین خدمات ارائه شده در این مراکز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– درمان اختلالات روانشناختی فردی نظیر افسردگی، اضطراب، وسواس، اعتیاد و…

– درمان مشکلات بین فردی، ارتباطی و اختلالات شخصیتی

– بهبود مشکلات مرتبط با ازدواج از طریق خدمات تخصصی زوج درمانی

– بهبودمشکلات و تنش‌های بین اعضای خانواده از طریق خدمات تخصصی خانواده درمانی و مشاوره تلفنی خانواده

– بهبود مشکلات مرتبط با عملکرد جنسی از طریق خدمات تخصصی سکس تراپی و مشاوره جنسی

– ارائه مشاوره قبل از ازدواج

– بهبود اختلالات رفتاری و مشکلات رشدی کودکان

– بررسی وضعیت هوشی کودکان و انجام سایر تست‌های روانشناسی

– سایر خدمات مرکز شامل مشاوره تحصیلی ، مشاوره شغلی ، مشاوره طلاق ، مشاوره خیانت به همسر و … می‌شود.

خصوصیات بهترین مرکز روانشناسی در ایلام

برای اینکه بتوانید مراکز تخصصی را از سایر مراکز که به ارائه خدمات غیر علمی می‌پردازند، تشخیص دهید در نظر گرفتن برخی ملاک‌ها می‌تواند به شما کمک کند. از جمله مهم‌ترین ملاک‌هایی که بهترین مراکز مشاوره را از سایرین جدا می‌کند باید به موارد زیر اشاره کرد:

1- داشتن مجوز رسمی

اولین ملاکی که قبل از مراجعه به مراکز روانشناسی باید به آن توجه نمایید برخورداری از مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی کشور یا سازمان بهزیستی است. مراکزی که فاقد مجوز معتبر هستند قابل اطمینان نبوده و اجازه ارائه خدمات درمانی را ندارند.

2- بهترین مرکز روانشناسی در ایلام | برخورداری از متخصصین حرفه ای

یک مرکز مشاوره حرفه‌ای باید بتواند در زمینه‌های مختلف به مردم خدمات ارائه کند. از همین رو لازم است که از متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران و روانشناسان مجرب در جهت ارتقای کیفیت خدمات روانشناسی کمک بگیرد. روانشناسان برای ارائه خدمات درمانی باید از حداقل مدرک کارشناسی ارشد برخوردار باشند. هم چنین دوره‌هایی که متخصصان در زمینه درمان اختلالات مختلف گذرانده‌اند و سابقه کار تجربی آن‌ها می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب یک مرکز مشاوره باشند.

3- استفاده از روش های نوین درمان

امروزه برای اکثر مشکلات و وضعیت‌های روان شناختی درمان‌های حرفه‌ای و خاصی طراحی شده است. برای مثال درمان شناختی- رفتاری و رویکردهای مرتبط با آن نظیر رویکرد طرحواره درمانی و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد یا همان اکت، امروزه در سراسر دنیا برای بهبود انواع مشکلات روانشناختی از جمله افسردگی، وسواس، مشکلات زناشویی و… به کار گرفته می‌شوند. یک مرکز مشاوره معتبر باید بتواند با متودهای جدید دنیا خود را منطبق کرده و از روش‌های جدید درمان برای کمک کردن به مراجعین استفاده نماید.

4- بهترین مرکز روانشناسی در ایلام | داشتن تجهیزات کافی

یکی از کارهای اصلی مراکز روانشناسی گرفتن تست و آزمون‌های روانی مختلف از افراد است. از همین رو مراکز مشاوره باید از تجهیزات کافی برای گرفتن انواع تست‌های هوش، شخصیت و تشخیص انواع مشکلات روانشناختی برخوردار باشند. هم چنین امروزه برای رفع مشکلاتی نظیر بیش فعالی کودکان در کنار درمان‌های دارویی و روانشناختی از ابزارهای خاصی نظیر نوروفیدبک و بایوفیدبک نیز استفاده می‌شود که وجود آن‌ها در مراکز می‌تواند به تجهیز هرچه بیشتر آن‌ها کمک نماید. برای دریافت مشاوره تلفنی کودک کلیک کنید.

5- ارائه خدمات متنوع

بهترین مراکز مشاوره کشور امروزه مراکزی هستند که علاوه بر امکان مراجعه حضوری، خدمات تلفنی و آنلاین را نیز برای مراجعان خود فراهم می‌کنند. این خدمات به مراجعین کمک می‌کنند تا از هرجای کشور برای بهبود یا ارتقای وضعیت روحی و روانی خود با متخصصین تماس بگیرند و با محدودیتی در این زمینه مواجه نباشند. برای دریافت هر کدام از خدمات زیر به صورت غیر حضوری کلیک کنید.

مشاوره خانواده تلفنی

مشاوره تلفنی ازدواج

مشاوره‌جنسی تلفنی

مشاوره تلفنی کودک

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک کنید.

آدرس بهترین مرکز روانشناسی در ایلام

1- مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو (تلفنی سراسر کشور) 02166419012

2- مرکز مشاوره روانشناسی تبسم _ ایلام، بلوار سیدالشهدا، کوچه مرکز جراحی سیدالشهدا، روبروی مطب دکتر بختیاری

3- مرکز مشاوره سینا _ ایلام، بلوار سید الشهدا، نرسیده به بازار، پشت مجتمع پاییز

4- دانشگاه علوم پزشکی _ ایلام، پنج راه جهاد، مرکز تخصصی خدمات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی

5- مرکز مشاوره روانشناسی امید فردا- ایلام، خیابان خرمشهر، کوچه جنب حسینیه اهل بیت

6- مشاوره روانشناسی آواژه – 02166419012

برای دریافت مشاوره از برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو می توانید از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا روانشناس دارو هم تجویز می کند؟

خیر، روانشناسان بالینی از اطلاعات دارویی برخوردارند اما از این اطلاعات تنها در جهت ارزیابی مراجعانی که نیاز به مداخلات دارویی و شناختی دارند، استفاده می‌کنند و در این شرایط فرد را به یک روان پزشک ارجاع می‌دهند.

بازدید : 1
دوشنبه 24 ارديبهشت 1403 زمان : 10:39

آیا می‌دانید برخی از افراد به سمت رابطه جنسی با حیوانات کشیده می‌شوند؟ رابطه جنسی یکی از طبیعی‌ترین نیازهای انسان است و رفع آن در چهارچوب‌های مشخص بسیار سالم می‌باشد. اما گاهی افراد به انحرافاتی در این زمینه دچار می‌شوند. از جمله اختلالات جنسی نابهنجار که از گذشته تا کنون وجود داشته حیوان خواهی یا زوفیلیا نام دارد. در این اختلال فرد افکار و فانتزی‌های جنسی مختلفی را در رابطه با حیوانات در سر می‌پروراند و یا تمایل دارد با یک حیوان نزدیکی و مقاربت جنسی داشته باشد. متاسفانه این عمل در بیشتر کشورها رواج دارد. شخصی که دچار این بیماری است باید برای طی پروسه درمان و پیشگری از آسیب‌های احتمالی به درمانگر جنسی مراجعه کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه زوفیلیا می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: رابطه جنسی با حیوانات

زوفیلیا یا حیوان خواهی چیست؟

انواع اختلالات جنسی به دو دسته اختلالات نابهنجاری جنسی یا paraphilic disorders و اختلالات کژکاری جنسی یا sexual dysfunction تقسیم می‌شوند. پارافیلیا شامل انواع مختلفی از اختلالات مانند اختلالات مبدل پوشی، مالش دوستی، بچه بازی، مرده خواهی و… است. زوفیلیا یا تمایل به برقراری رابطه جنسی با حیوانات یکی از انواع اختلالات پارافیلیک می‌باشد که درآن شخص خواهان برقراری ارتباط جنسی با حیوان است. سگ، اسب، گربه، الاغ، گوسفند، خوک، گاو و غاز گزینه‌های متدوال برای رابطه جنسی با انسان‌ها هستند. شخصی که این عمل را با حیوانات انجام می‌دهد زوفیل نام دارد. برای آشنایی بیشتر با انحرافات جنسی کلیک کنید.

درمان این اختلال جنسی در وهله اول نیازمند درک بدون قضاوت فرد زوفیل و دادن حس اعتماد به اوست تا بتواند بطور آسوده احساسات وتجارب خود را با درمانگر در ارتباط بگذارد. گزینه‌های درمانی با توجه به شرایط می‌توانند شامل روان درمانی فردی، زوج درمانی، گروه درمانی و یا دارو درمانی باشند. برای آشنایی با روش‌های درمان اختلالات جنسی کلیک کنید.

نشانه های اختلال رابطه جنسی با حیوانات

در بیشتر موارد این افراد ظاهر کاملا بسیار عادی داشته و حتی تلاش می‌کنند تا این تمایل را در خود پنهان نمایند. اما دارای نشانه های رفتاری نیز هستند. معمولا تصورات و خیالات زیادی در مورد رابطه جنسی با حیوانات دارند. همچنین تمایلی به حضور در جمع ها نداشته و منزوی هستند. از طرفی اعتماد به نفس پایینی داشته و در روابط بین فردی خود دچار مشکل هستند. از طرفی مبتلا به دیگر اختلالات جنسی نیز می‌باشند.

چرا بعضی از افراد خواستار رابطه جنسی و سکس با حیوانات هستند؟

در طی ریشه یابی این تمایل منحرفانه عوامل متعددی قابل دست یابی هستند. یکی از گمانه زنی‌ها این است که کسانی که این تمایل را دارند خود در کودکی دچار سواستفاده جنسی قرار گرفته‌اند.

اساسی‌ترین علت گرایش به رابطه جنسی با حیوانات ماهیت تابو آن است. واضح است که این عمل چیزی خلاف عرف، غیر قانونی و مذمت شده در دین است. امکان دارد افراد برای ارضای حس کنجکاوی، تنوع طلبی و هیجان خواهی خود این کار را انجام دهند. چرا که به طور کلی اعمال تابو به دلیل افزایش قابل توجه سطح شور و هیجان جذاب می‌باشند. بنابراین کسانی که به آستانه بالاتری برای تحریک جنسی نیاز دارند به سمت آن کشیده می‌شوند.

یک دلیل دیگر ممکن است عدم دسترسی به شریک جنسی انسانی و ناتوانی فرد در داشتن رابطه سالم و معقول با انسان‌ها باشد. حیوانات برخلاف انسان‌ها قادر به ابراز مخالفت خود به گونه‌ای واضح نیستند و حقوق تعریف شده کمتری را دارند. این مورد باعث می‌گردد زمینه ی زیادی برای سواستفاده جنسی از آن‌ها فراهم شود. رایحه و ظاهر متفاوت اندام‌های جنسی حیوانات و خاص بودن آن‌ها یکی دیگر از فاکتورهایی است که شخص را به این عمل سوق می‌دهد. بررسی‌ها نشان می‌دهد هرچه حیوانی پرموتر، مودارتر و مرطوب‌تر باشد برای شخص زوفیل جالب‌تر است.

پیامدهای منفی برقراری رابطه جنسی با حیوانات

رابطه جنسی با حیوانات علاوه براینکه در تمامی ادیان عملی قبیح و ممنوع انگاشته می‌شود، می‌تواند موجب ناراحتی‌های بدنی و روانی فراوانی در انسان گردد. زوفیلیا زمینه ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان یا زونوز را فراهم می‌کند. عفونت از طریق بزاق، مایع منی و مایعات واژینال، ادرار مدفوع و خون حیوانات به انسان منتقل می‌شود.

به علاوه زوفیل‌ها ممکن است دچار واکنش‌های الرژیک شوند یا میزبان باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها و انگل‌های حیوانات هم باشند. در صورتی که این کار به دفعات متعدد و همراه با ترجیح به شریک انسانی صورت پذیرد، تبعات روانی گرانباری را به بار خواهد آورد. تمایلات ناهنجار جنسی مشکلات روانشناختی زیادی از جمله اضطراب، افسردگی، انزوا، احساس شرم و ایده‌های خودکشی را به دنبال دارند. بنابراین توصیه می‌شود حتما در صورت بروز چنین مساله‌ای مشاوره جنسی دریافت کنید.

میزان شیوع رابطه جنسی با حیوانات

پژوهشی در سال 1984 توسط آلفرد کینزی در مورد رفتار جنسی در آمریکایی‌ها صورت پذیرفت. 8% از مردان و 3.5% از زنان گزارش دادند که با یک حیوان رابطه جنسی داشته‌اند. بعضی به طور انحصاری و بعضی شریکی، یعنی با یک انسان یا حیوان دیگر. این عدد جالب توجه نشان از آمار نسبتا بالای ارتکاب رابطه جنسی با حیوانات دارد. نکته حائز اهمیت این است که آمار فانتزی‌های فکری جنسی رابطه با حیوانات می‌تواند رقم بسیار بالاتری از این‌ها را نشان دهد.

زوفیلیا | نقض حقوق حیوانات

رابطه جنسی با حیوانات به طور آشکار تجاوز به حریم حیوانات و نقض حقوق آن‌ها شمرده می‌شود. اما تعداد قابل توجهی از زوفیل‌ها بر این باورند که حیوانات از این عمل رضایت دارند و از طریق حالات چهره، زبان بدن و اصوات خود لذت خود از رابطه جنسی با انسان‌ها را بروز می‌دهند. ولی با توجه به طبیعت حیوان‌ها و اینکه قادر به ابراز نارضایتی خود نیستند نمی‌توان قاطعانه در این مورد نظر داد. پس این مورد هم در کنار شکار و کشتن حیوانات به قصد خوردن، تولید لباس و اکسسوری و یا نگهداری بعنوان حیوان خانگی، به نوعی نقض حقوق آن‌ها به شمار می‌رود.

متاسفانه در بعضی مناطق این کار به قدری شایع است که موجب ایجاد فاحشه خانه‌های حیوانات و سواستفاده از آن‌ها در صنعت پورنوگرافی شده است. همچنین در تعداد انگشت شماری از برخی کشورها سکس با حیوانات منع قانونی ندارد و حتی ازدواج انسان و حیوان هم رسمی شمرده می‌شود.

انواع رابطه جنسی با حیوانات

فراموش نکنید که رابطه جنسی با حیوانات تنها محدود به دخول و تجاوز جنسی به این حیوانات نمی‌شود. افرادی که به هر شکلی با حیوانات تحریک شوند نیز در حال انجام رابطه جنسی با حیوانات هستند. برقراری رابطه جنسی دهانی، مقعدی و یا حتی خودارضایی ب حیوانات نیز از انواع روابط جنسی با حیوانات محسوب می‌شوند.

درمان رابطه جنسی با حیوانات

در بیشتر موار افرادی که مبتلا به زوفیلی یا تمایل به رابطه جنسی با حیوانات هستند؛ برای درمان اقدام نمی‌کنند. همچنین درمان چنین اختلالی بسیار دشوار است؛ چرا که این افراد با درمانگر خود همکاری نمی‌کنند. اما به طور کلی نیاز به ترکیبی از روان درمانی و دارودرمانی به طور همزمان دارد. از آنجایی که این اختلال جرم محسوب شده و برای افراد پیامدهای قانونی دارد؛ بهتر است هرچه زودتر برای درمان اقدام کرده و از یک روانشناس کمک بگیرند.

اختلالات روانی همزمان با رابطه جنسی با حیوانات

معمولا همراه با تمایل به رابطه جنسی با حیوانات، اختلالات روانی و یا جنسی دیگر نیز همراه است. مبتلایان در بیشتر موارد به افسردگی، اختلالات اضطرابی، احساس انزوا و گوشه گیری و حتی دارای افکار خودکشی هستند. چرا که از رفتار خود دچار احساس گناه هستند؛ اما نمی‌توانند در این زمینه کاری کنند. از طرفی نشانه های این اختلالات شدت انحراف جنسی را نیز تشدید می‌کند.

سخن پایانی

رابطه جنسی با حیوانات ، علاوه بر اینکه یک عمل غیر قانونی و غیر اخلاقی است؛ انحراف جنسی نیز محسوب شده و پیامدهای زیادی برای افراد دارد. درمان این اختلال بسیار دشوار و پیچیده بوده و حتی در مواردی غیرممکن است. اما می‌توان تا حدی آن را کنترل نمود و یا اختلالات همزمان را درمان کرد. از این رو، اطرافیان باید فرد مبتلا را ترغیب به پیگیری و درمان توسط یک مشاور جنسی کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه زوفیلیا می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا زوفیلیا قابل درمان است؟

بله. خوشبختانه امروزه با پیشرفت روز افزون علم روانشناسی و تدوین متدهای نوین درمانی، اختلالات جنسی مانند زوفیلیا ( رابطه جنسی با حیوانات ) قابل درمان می‌باشند. سکس تراپیست می‌تواند با تحت نظرگرفت بیمار در دوره‌های منظم شدت اختلال را تا حد زیادی کاهش دهد.



بازدید : 1
دوشنبه 24 ارديبهشت 1403 زمان : 10:32

آزمایش آرمانشهر موش ها که در سال 1968 صورت گرفت در راستای تامین نیاز غذایی تمام جوندگان بود که باید در طول زمان نیز مورد ارزیابی قرار می‌گرفت. اما این آزمایش در نهایت منجر به شکست شد. که از آن با نام جهان 25 نیز یاد می‌کنند. در طی صده گذشته شاهد افزایش چشمگیر جمعیت در کره زمین بوده ایم. به شکلی که جمعیت کره زمین از یک میلیارد در سال 1804 به هفت میلیاد در 2017 رسید. برخی معتقدند که طبیعت خود در راستای تعدیل جمعیت و یا حتی رفع نیازهای آنان اقداماتی انجام می‌دهد. در حال حاضر صنعت کشاورزی پاسخگوی رفع نیاز 10 میلیارد نفر است. اما به هر حال باید در این مورد تدبیراتی داشت و برنامه ریزی کرد. برای دریافت مشاوره تلفنی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آزمایش آرمانشهر موش ها می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی روانشناسی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: آزمایش آرمانشهر موش ها

آزمایش آرمانشهر موش ها

جان بی کالهون با آزمایش آرمانشهر موش ها به دنبال چنین چیزی بود. به طور کلی داشنمندان زیادی در این مورد نظریه پردازی کرده و یا اقداماتی انجام داده اند. اما با تغییرات اقلیمی و اتفاقات طبیعی کمی پیش بینی های افراد در این مورد دچار تغییر شد. امروزه کمبود منابع از نگرانی های بسیاری از ملت هاست و سوال اصلی این است که اگر نیازهای همه ما برآورد نشود؛ چه اتفاقی می‌افتد؟ جان بی کالهون برای پاسخ به این سوال از موش ها کمک گرفت. با اینکه در نهایت آزمایش او منجر به شکست شد. اما نتایج جالبی به دست آمد. برای آشنایی بیشتر با پیامدهای کاهش جمعیت کلیک کنید.

شرح آزمایش آرمانشهر موش ها

در این آزمایش جان بی کالهون چهار جفت یا هشت موش در حال تولید مثل را درون یک آرمانشهر قرار داد. به این دلیل به این جعبه آرمانشهر می‌گفتند که در آن موش ها می‌توانستند غذای نامحدودی را از طریق 16 قیف که برای 25 موش کافی بود را دریافت کنند. آب نیز برای آنها فراهم بوده و از نظر آب و هوایی نیز در سطح 20 درجه سانتی گراد بودند که دمای مناسبی برای موش ها محسوب می‌شود.

موش ها کاملا سالم بوده و از یک کلنی پرورش موسسه ملی بهداشت انتخاب شده بودند. همچنین آرمانشهر به شکلی بود که از ورود هرگونه بیماری به این محیط جلوگیری می‌کرد. به تبع هیچ شکارچی نیز در این فضا قرار نداشت. پس موش ها کاملا در امنیت بودند. در واقع شرایط ایده آل این فضا برای موش ها بود که منجر به نامگذاری آرمانشهر برای آنها شد.

در این شرایط آزمایش آغاز گردید و موش ها به این دلیل که نیازی به زمان اضافه برای پیدا کردن سرپناه و یا غذا و آب نداشتند؛ این شرایط شروع به تولید مثل بی رویه کردند. به شکلی که هر 55 روز جمعیت موش ها در آرمانشهر دو برابر می‌شد. اما بعد از مدتی مشکلاتی در این فضا ایجاد شد.

در واقع زمانی که جمعیت به 620 نفر رسید؛ هر 145 روز جمعیت دو برابر می‌شد. موش ها به طور طبیعی گروه گروه شده بودند و آنهایی که نمی‌توانستند در این گروه ها نقشی بگیرند منزوی می‌شدند. از همین رو تولید مثل نیز نمی‌کردند. در یک محیط طبیعی زمانی که جانوران نمی‌توانند نقشی در محیط بگیرند؛ مهاجرت می‌کنند و به جای دیگری می‌روند. اما در آرمانشهر امکان مهاجرت وجود نداشت. پس موش ها از لحاظ روانی و جسمانی تحلیل رفته و غیرفعال می‌شدند. برای آشنایی بیشتر با نظریه ها و آزمایشات ایوان پاولف کلیک کنید.

در چنین شرایطی نرها و ماده های منزوی مقاومتی در مقابل حمله نکرده و جفت گیری نیز نمی‌کردند. اما در مقابل نرهای آلفا پرخاشگر شده؛ به دیگران حمله کرده و یا حتی به موش های نر و ماده تجاوز می‌کردند. با اینکه چنین موش هایی تنبیه شده و به بخش های دیگری از آرمانشهر تبعید می‌شدند؛ اما خشونت شیوع پیدا کرده و موش های ماده نیز درگیر آن شدند. به طور کلی موش های مادر فرزندان خود را رها کرده و یا آنها را می‌کشتند. مرگ و میر نوزادان در این زمان به نود درصد رسید.

مرحله مرگ دوم

در مرحله ای کالهون آن را مرگ دوم نامید؛ موش هایی که از حملات مادر خود جان سالم به در برده بودند؛ از انجایی که هیچ گاه شاهد رفتار طبیعی موش های نبودند، تمایلی به جفت گیری نداشته و گاهی تنها غذا می‌خوردند. این مراحل ابتدایی سقوط آرمانشهر بود. در حالیکه غذا برای همه موش ها فراهم بود؛ اما جمعیت آرمانشهر به 2200 موش رسید که 800 موش کمتر از تعداد قابل انتظار بود. چرا که به طور متعدد موش ها به یکدیگر حمله کرده و به جای خوردن غذای عادی یکدیگر را می‌خورند. کالهون علت این موضوع را پدیده ای به اسم سینک رفتاری می‌دانست. برای آشنایی با انواع نظریه های روانشناسی کلیک کنید.

سینک رفتاری

در نظریه سینک رفتاری کالهون معتقد است که رفتارهای پیچیده برای موجودات ساده ای مانند موش ها شامل جفت یابی، مراقبت از نوزاد، تشکیل سازمان های اجتماعی درون گروهی و برون گروهی است و زمانی که این رفتارها به بلوغ نرسند؛ توسعه سازمان اجتماعی کاهش یافته و افراد پیر شده، می‌میرند و به طور کلی گونه از بین می‌رود. این موضوع برای انسان ها نیز صادق بوده و زمانی که افراد فرصت کافی برای تعامل اجتماعی نداشته باشند؛ پرخاشگر شده و یکدیگر را از بین می‌برند.

نتایج مستقیم آزمایش آرمانشهر موش ها

اما انجام این آزمایش برای انسانها امکانپذیر نیست. چرا که جوامع انسانی بسیار پیچیده تر بوده و عوامل فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و… نیز بر آن تاثیر دارند. از طرفی در مورد رفتارهای خشونت آمیز انسان ها در آزمایش، ملاحضات اخلاقی مانع بزرگی است.

انسان ها برخلاف موش ها قادر به سازگاری، نوآوری، تصمیم گیری آگاهانه و به طور کلی مدیریت منابع هستند. از این رو انجام چنین آزمایشی با انسان ها احتمالا نتیجه مشابهی با آرمایش آرمانشهر موش ها نخواهد داشت.

نتایج ژرف تر آزمایش آرمانشهر موش ها

اما همانطور که پیش تر هم به آن اشاره کردیم؛ نزاع این موجودات در آزمایش آرمانشهر موش ها به دلیل منابع نبود. چرا که آب و غذای کافی برای همه آنها وجود داشت. بلکه آنها در مدیریت منابع و همچنین روابط انسانی مشکل داشتند. زمانی که جمعیت کره زمین نیز از حدی بیشتر شود؛ شاید بتوان آب و غذای کافی برای همه افراد فراهم نمود. اما احتمالا افراد نمی‌توانند روابط درستی شکل داده و با یکدیگر تعامل کنند. و همین موضوع منجر به جنگ و اختلاف می‌گردد. برای آشنایی بیشتر با مفهوم روابط اجتماعی کلیک کنید.

سخن پایانی

آزمایش آرمانشهر موش ها آنطور که باید پیش نرفت. در واقع کالهون انتظار مشاهده نتایج دیگری را داشت. اما در نهایت به نتیجه ای جالبی رسید که برای جوامع انسانی نیز تا حدی صدق می‌کند. در حال حاضر نمی‌توان چنین آزمایشی را برای جمعیت انسانی ترتیب داد. اما می‌توان از نتایج آن بهره برد و در این مورد کاری کرد. در مورد مدیریت روابط انسانی همواره باید یک روانشناس حضور داشته و از طریق علم تجربی به افراد کمک کند. در این زمینه نیز حتما باید از متخصصین این حوزه کمک گرفت.

برای دریافت مشاوره در زمینه آزمایش آرمانشهر موش ها می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی روانشناسی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

بازدید : 1
دوشنبه 24 ارديبهشت 1403 زمان : 10:27

راست گفتن به پدر مادر از آن دسته موضوعاتی است که گاهی بسیار چالش‌برانگیز می‌شود. به‌خصوص زمانی که می‌دانیم آن‌ها با کاری که می‌کنیم مخالف هستند راست گفتن بسیار سخت خواهد بود. بااین‌حال احتمالاً شما هم متوجه این موضوع شده‌اید که وقتی راجع به هر چیزی صادقانه رفتار کنیم خودمان هم نگرانی و اضطراب کمتری را تجربه خواهیم کرد. به‌علاوه راست گفتن به پدر و مادر باعث می‌شود که بتوانید از تجربیات آن‌ها استفاده کنید. اما اگر حقیقت منجر به درگیری بشود، در این شرایط شما باید یاد بگیرید که چگونه با مدیریت‌کردن فضا واقعیت را با پدر و مادرتان در میان بگذارید. اگر احساس می‌کنید در این زمینه مشکلی دارید شاید بهتر باشد از یک مشاور برای تغییر شرایط کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره نوجوان کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه راست گفتن به پدر و مادر می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید و یا از منوی سایت در قسمت درگاه پرداخت اقدام به رزرو وقت نمایید.

منبع: راست گفتن به پدر مادر چه مزایایی دارد؟

راست گفتن به پدر مادر چه مزیتی دارد؟

اولین سؤالی که باید به آن جواب بدهیم این است که اصلاً چرا باید با پدر و مادر صادقانه برخورد کنیم؟ همان‌طور که گفتیم وقتی می‌دانیم که موضوعی برخلاف میل و نظر پدر و مادرمان است راست گفتن کار بسیار سختی خواهد بود، آن هم درحالی‌که در با یک دروغ به‌راحتی می‌توانیم موضوع را از آن‌ها پنهان کنیم. به همین خاطر در این قسمت به این سؤال پاسخ می‌دهیم که مهم‌ترین دلایل راست گفتن به پدر و مادر چیست؟

حفظ رابطه مناسب با پدر و مادر

اولین دلیل راست‌گفتن به پدرومادر این است که باعث می‌شود شما همواره رابطه خوبی با آن‌ها داشته باشید. یادتان باشد که پدر و مادر دیر یا زود متوجه دروغ‌های شما می‌شوند و این می‌تواند تأثیر بسیار منفی روی ارتباط شما با یکدیگر داشته باشد. درحالی‌که اگر راجع به مسائل مختلف به آن‌ها راست بگویید به‌تدریج به شما اعتماد خواهند کرد و کیفیت رابطه شما نیز خیلی بهتر خواهد شد.

آرامش روان

حتماً شما هم این موضوع را تجربه کرده‌اید که وقتی واقعیت را از پدر و مادر یا هرکس دیگری پنهان می‌کنیم نگرانی و اضطراب بسیاری را تجربه خواهیم کرد. شما همیشه باید مراقب این باشید که مبادا دروغ یا پنهان‌کاری‌هایتان فاش بشود. این موضوع آرامش روانی شما را از بین خواهد برد. درحالی‌که اگر از ابتدا واقعیت را به پدر و مادر بگویید حداقل خیال‌تان راحت است که قرار نیست چیزی را از کسی مخفی نگه دارید.

کمک‌گرفتن از پدر و مادر

یکی از فایده‌های راست‌گفتن به پدرومادر این است که شما می‌توانید راجع به مسائل مختلف نظر آن‌ها را بپرسید. پدر و مادر هرچقدر هم که در زمینه‌های مختلف با ما مخالف باشند اما حداقل از این موضوع مطمئن هستیم که آن‌ها چیزی به جز خوبی ما نمی‌خواهند. به‌علاوه آن‌ها نسبت به ما تجربه بالاتری دارند و می‌توانند در زمینه‌های مختلف مشورت‌های خوبی به ما بدهند. به همین خاطر اینکه ما بتوانیم واقعیت مسائل مختلف را به آن‌ها بگوییم و از آن‌ها مشورت بگیریم بسیار مفید خواهد بود. برای برقراری چنین ارتباطی بهتر است شناخت بهتری نسبت به خودتان پیدا کنید، پس حتما مقاله نیازهای نوجوانان را بخوانید.

چرا به پدر و مادر راستش را نمی گویید؟

شاید نوجوان احساس زرنگی کند، اما پدر و مادر خیلی اوقات دروغ‌های او را می‌فهمند. سوال اینجاست که چرا نوجوان راستش را به پدر و مادر نمی گوید؟ در ادامه به رایج ترین علل این رفتار نوجوانان پرداخته ایم.

نگرانی از نه شنیدن. نوجوان به طریقی می‌داند که قرار نیست با خواسته او موافقت شود. بنابراین قبل از این که زیر نظر گرفته شود؛ با بهانه و دروغ به دنبال راهی برای رسیدن به خواسته اش است.

ساده تر بودن دروغ گفتن. گاه نوجوان تصور می‌کند که اگر راستش را نگوید، پیامدی برایش ندارد. بر عکس اگر حقیقت را بگوید در دردسر خواهد افتاد. پس برای جلوگیری از سرزنش و محدودیت های احتمالی از راست گفتن به پدر مادر امتناع می کند.

ترس از راست گفتن. نوجوان باور دارد که اگر حقیقت را بگوید، آن وقت پیامدهای ناخواسته‌ای برایش خواهد داشت. روش های تنبیهی نا مناسب، عدم درک متقابل، بی توجهی به فرایند رشد، فقدان ارتباط عاطفی و… از علل وجود این ترس هستند.

جلب توجه و نظر والدین. نوجوان می‌داند که دیر یا زود خانواده متوجه دروغ های او می‌شوند. اما او این کار را فقط برای جلب نظر پدر مادر انجام می‌دهد. راست گفتن به پدر مادر آنقدر موجب اطمینان گشته که دیگر کمترین توجهی هم به نوجوان ندارند. پس نوجوان وقتی می بیند که آن ها فقط زمانی که دچار مشکل و دردسر شده است به او توجه نشان میدهند؛ حقیقت را نمی گوید تا اذهان ان ها را به خود مشغول نگه دارد.

راست گفتن به پدر مادر ریشه در تربیت و نوع ارتباط والدین با فرزند از دوران کودکی دارد. سهم والدین در این ارتباط بسیار بالاست.

راهکارهایی برای راست گفتن به پدر مادر

یکی دیگر از سؤالاتی که پیش می‌آید این است که چطور واقعیت را به پدر و مادر بگوییم. همان‌طور که گفتیم خیلی وقت‌ها پدرومادر با دیدگاه و خواسته ما مخالف هستند. در این شرایط گفتن واقعیت احتمالاً باعث اختلاف و درگیری در خانواده می‌شود. پس چه کار کنیم که حداقل کمتر درگیر این مشکلات بشویم؟ از جمله راهکارهایی که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید به شرح زیر است.

1- در یک موقعیت مناسب صحبت کنید

اولین شرط صحبت‌کردن و نتیجه گرفتن این است که زمان و مکان مناسبی را برای صحبت انتخاب کنید. یادتان باشد که به غیر از شما طرف مقابل هم باید آرامش داشته و زمان کافی برای شنیدن صحبت‌هایتان داشته باشد. به‌علاوه بهتر است حرف‌هایتان را در یک فضای آرام و هنگامی که فقط خودتان حضور دارید مطرح کنید.

2- همدلی داشته باشید

قدم دوم برای اینکه در یک صحبت موفق شوید این است که به طرف مقابل نشان بدهید متوجه احساسات او هستید. به‌خصوص وقتی با پدرومادرتان بر سر یک موضوع اختلاف دارید این تکنیک می‌تواند کمک‌کننده باشد. برای مثال بگویید “متوجه هستم شما نگران این هستید که … “؛ این کار باعث می‌شود پدر یا مادر احساس کند شما متوجه حرف‌های او هستید و این می‌تواند گفتگوی شما را با آرامش بیشتری جلو ببرد.

3- احساسات خود را بیان کنید

بعد از اینکه به پدر و مادر نشان دادید که متوجه احساسات آن‌ها هستید وقت آن است که راجع به خواسته و احساس خود صحبت کنید. شما می‌بایست در این بخش دلایل خود و آنچه راجع به این موضوع فکر می‌کنید و می‌خواهید را برای پدر و مادرتان بیان کنید.

4- شرایط صحبت را مدیریت کنید

یکی از نکاتی که در سرتاسر صحبت‌کردن با پدر و مادر باید در نظر داشته باشید، این است که احساسات خود و همین‌طور خانواده‌تان را مدیریت کنید. هر زمان که احساس کردید صحبت شما از حالت معمول خارج شده و به سمت پرخاش پیش می‌رود بهتر است شرایط را مدیریت کنید. برای مثال سعی کنید بحث را قطع کرده و ادامه صحبت را برای زمان دیگری بگذارید.

بیشتر بخوانید : اجازه برای بیرون رفتن

5- به چیزی که میخواهید بگویید خوب فکر کنید

قبل از اینکه پاسخ بدهید، مکث کنید. وقتی بدون فکر حرفی بزنید به احتمال بیشتری از روی ترس های شما ناشی می شود. بعد از گفتن دروغ هم راست گویی سخت تر می شود. پس ابتدا به چیزی که می خواهید بگویید فکر کنید. پیامدهای دروغ گفتن تان را بسنجید.

6- موانع راست گفتن به پدر مادر را کنار بزنید

دلایل به خصوص شما و دلایلی که بالاتر آورده ایم را شناسایی کنید. آن وقت با کنار زدن آن ها می توانید بدون نگرانی راست گفتن به پدر مادر را تمرین کنید. بدون در نظر گرفتن این اقدامات باید بدانید که دروغ شما یک روز فاش می‌شود. آن وقت شرایط به مراتب سخت تر خواهد شد. فرض کنید برای رفتن به خانه دوستتان دروغ گفته اید، با فاش شدن این حقیقت، دیگر از خانه بیرون رفتن تان هم با محدودیت زیادی خواهد بود.

7- پیامدهای راست نگفتن به والدین را بسنجید

اگر بدانید که چه پیامدهایی در انتظارتان است به احتمال بیشتری راهی برای راست گفتن به والدین پیدا خواهید کرد. در کنار مجازات ها و تنبیهات، بی اعتمادی شدیدی بین نوجوان و والدین ایجاد خواهد شد.

8- دروغ های تان را بنویسید

با هر دروغ بیشتر به این کار عادت می کنید. تا جایی که فراموش می کنید که چه گفته و چه نگفته اید. همچنین آنقدر عادت کرده اید که خودتان باور به کم بودنشان دارید. با یادداشت هر دروغ می بینید که چقدر این کار تکرار کرده اید. نوشتن به شما کمک می کند به این رفتارتان واقف باشید تا راهی برای توقف آن پیدا کنید.

9- راستگویی را تمرین کنید

شاید راست گفتن به پدر مادر برای تان سخت شده باشد. اما با قدم های آهسته می توانید دوباره این مسیر را از پیش بگیرید.

راست گفتن به پدر و مادر و زمان کمک گرفتن از مشاور

صحبت‌کردن با پدر و مادر برای بعضی از نوجوانان و جوانان چالش بسیار بزرگی است. این موضوع وقتی پای اختلاف عقیده وسط می‌آید و به‌خصوص هنگامی که قرار است راستش را به آن‌ها بگوییم سخت‌تر می‌شود. در این شرایط چه باید کرد؟ چطور می‌توانیم از اختلاف‌ها جلوگیری کنیم؟

این سؤالی است که بسیاری از ما نمی‌توانیم پاسخ مناسبی برای آن پیدا کنیم؛ و به همین خاطر است که بسیاری از مواقع ما و خانواده‌ها دچار اختلاف می‌شویم. یکی از راهکارهای مناسب در این شرایط این است که از یک مشاور خانواده کمک بگیرید. مشاورین به شما کمک می‌کنند که راه‌های صحبت‌کردن و حل مسئله در خانواده را یاد بگیرید و با استفاده از این راهکارها مشکلاتتان را برطرف کنید. برای آشنایی با روش های مناسب برای ارضای نیاز به استقلال طلبی نوجوان کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دوران‌ نوجوانی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید و یا از منوی سایت در قسمت درگاه پرداخت اقدام به رزرو وقت نمایید.

سؤالات متداول

هنگامی که خانواده با موضوعی مخالف هستند چطور می‌توانم راستش را به آن‌ها بگویم؟

بهتر است یک زمان و مکان مناسب برای صحبت در نظر بگیرید. به پدر و مادر نشان بدهید که متوجه احساسات و افکار آن‌ها هستید و سپس دلایل خودتان را برای مخالفت با آن‌ها بیان کنید.

وقتی راجع به موضوعی به خانواده دروغ گفته‌ام حالا چطور راستش را بگویم؟

با هرکدام از والدین‌تان که راحت‌تر هستید در یک شرایط مناسب صحبت کنید. دلایل خود را برای دروغی که گفته‌اید توضیح دهید و سپس واقعیت را به او بگویید. نکته مهم این است که به او بابت ناراحتی و عصبانیت حق بدهید اما باید بتوانید با پدر یا مادرتان همدلی کرده و فضا را مدیریت کنید.

بازدید : 1
دوشنبه 24 ارديبهشت 1403 زمان : 10:22

درمان ویار بارداری برای خیلی از خانم ها کاری نشدنی به نظر می‌آید. دوران بارداری با تغییرات گسترده‌ای برای زنان همراه است. گستره این تغییرات از تغییرات ایجادشده در ظاهر آغاز و تا تغییر در ذائقه غذایی متغیر است. ویار بارداری را هم تقریبا ۵۰ تا ۷۰٪ زنان تجربه می‌کنند. کدام خانم‌ها نیاز به درمان ویار بارداری دارند؟ گاهی علاوه بر ویار بارداری که خانم هوس غذایی خاص دارد، تنفر غذایی نیز دیده می‌شود. برای مثال خانم بارداری که ویار بارداری دارد، ممکن است هوس غذاهایی را کند که قبل از بارداری علاقه‌ای به آن‌ها نداشته است. در تنفر غذایی که برخی زنان باردار آن را تجربه می‌کنند، در واقع بیزاری از برخی غذاها اتفاق می‌افتد. برای آشنایی بیشتر با دوران بارداری کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه درمان ویار‌ بارداری می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: درمان ویار بارداری

ویار بارداری چیست؟

اگر به زنان باردار اطراف‌تان دقت کرده باشید، متوجه می‌شوید گاهی هوس غذا یا خوراکی خاصی به مقدار فراوان می‌کنند. خانم باردار پس از فراهم کردن آن ماده غذایی یا خوراکی هوس‌شده، مقدار کمی از آن ماده را مصرف می‌کند. به این حالت ویار بارداری یا هوس بارداری گفته می‌شود.

گاهی ویار بارداری خود را به شکل تنفر غذایی نشان می‌دهد. این حالت معمولا با حالت تهوع همراه است. خانم های باردار در این دوران بسیار مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند؛ به همین جهت همیشه به دنبال درمان ویار بارداری هستند. برای درمان روش هایی وجود دارد که حتما زیر نظر پزشک آن ها را انجام دهید. در این مقاله به طور کل راجع به ویار بارداری توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

زمان شروع ویار بارداری

معمولا پس از هفته ۵ بارداری و طی سه ماهه اول ویار بارداری به صورت خفیف شروع می‌شود. شدت ویار بارداری طی سه ماهه دوم افزایش یافته و اوج می‌گیرد. کاهش شدت ویار بارداری را طی سه ماهه سوم مشاهده می‌کنیم. ممکن است تعداد اندکی از ویارها بارداری پس از زایمان و طی دوران شیردهی نیز ادامه داشته باشند. گاهی برای درمان ویار بارداری خانم ها از همان ابتدا اقدام می‌کنند. اما این مساله نیاز به بررسی عمیق توسط پزشک دارد. هرگز خود درمانی نکنید؛ زیرا شما موجود زنده در بدن خود دارید که نیاز به رشد و مراقبت دارد.

عوامل موثر در بروز ویاربارداری

قبل از اینکه به درمان ویار بارداری بپردازیم، باید علت آن را بدانیم. علت اصلی بروز ویار بارداری تا کنون شناخته نشده است. گمانه‌زنی‌ هایی در رابطه با چگونگی بروز از سمت برخی پزشکان و متخصصان ارائه شده است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

🔻 بارداری با تغییرات هورمونی همراه است. یکی از نظریه‌ها مطرح‌شده تغییرات هورمون‌ها به خصوص افزایش استروژن و هورمون حاملگی است. نظریه تغییرات هورمونی معمولا طی سه ماهه اول مطرح است.

🔻 دیگر تئوری مطرح‌شده در خصوص علت بروز ویار بارداری، “تئوری تغییر نیاز تغذیه‌ای و کمبود مواد مغذی” است. البته شواهد علمی ارتباطی بین ویار بارداری و کمبود مواد مغذی را نشان نمی‌دهند.

🔻این تئوری بیان می‌کند که به دلیل تغییرات تغذیه‌ای ایجاد شده در این دوران، بدن خانم باردار جهت جایگزینی کمبود ماده مغذی مورد نظر، آن را به صورت ویار و هوس بارداری نشان می‌دهد.

🔻 شواهد نشان می‌دهد اگر هوس ترشی و پنیر ایجاد شود، بدن به میزان سدیم بالاتری نیاز دارد. هوس سیب‌زمینی و همبرگر نشان‌دهنده نیاز بدن به پروتئین، سدیم و پتاسیم است. نیاز به کلسیم و چربی با میل زیاد به شکلات جبران می‌شود.

🔻 تغییرات حسی از دیگر عوامل موثر در بروز ویار بارداری است. در بسیاری از خانم ها حس بویایی در دوران بارداری قوی تر می‌شود. این خانم ها از راه خیلی دور نیز می‌توانند بو حس کنند و این حس در تمامی غذاها اثر می‌گذارد. خانم های بارداری که در این شرایط قرار دارند از بوی تند فرار می‌کنند اما عاشق بو های معطر می‌باشند.

🔻یکی دیگر از عوامل موثر در بروز ویار بارداری، احساس آرامش است. برخی از غذا ها مانند کربوهیدرات ها، شیرینی جات ها و … شما را به دوران کودکی می‌برد. همین احساس آرامش در وجود شما عشق پرورش می‌دهد و در نهایت منجر به هوس می‌شود.

🔻 تمایل به بقا یکی از دلایل ویار بارداری است. تنفر از برخی غذاها و هوس غذایی به دلیل محافظت از جنین و مادر است. مثلا برخی از خانم ها در دوران بارداری از گوشت، قهوه و الکل متنفر می‌شوند. و این موضوع به دلیل ویژگی تمایل به بقا است.

ویارهای رایج بارداری

قبل از آنکه به درمان ویار بارداری بپردازیم؛ در این بخش مقاله راجع به ویارهای رایج بارداری صحبت کرده ایم.

🔸 میوه

🔸 کربوهیدرات های نشاسته ای

🔸لبنیات

🔸 شیرینی و شکلات

🔸 آبمیوه

🔸فست فود

🔸 پیتزا

🔸 ترشی

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه افزایش وزن در بارداری کلیک کنید.

درمان ویار بارداری

جهت درمان ویار بارداری راه‌ها متنوعی وجود دارد. راه‌کار‌های درمان ویار بارداری شامل استفاده از داروها گیاهی، طب سنتی و …. است. خواب کافی در جلوگیری از مصرف غذاها با ارزش پایین و ویارها ناسالم موثر است. سعی کنید هوس‌ها خود را با سرعت برطرف نکنید. تلاش کنید میل و هوس ناسالم خود را به غذا سالم تبدیل کنید. برای مثال اگر ویار کمپوت میوه دارید، آن را با میوه تازه جایگزین کنید.

داروهای گیاهی مانند دمنوش زنجبیل، دمنوش به، دمنوش نعنا، دمنوش تمشک قرمز و دمنوش پونه برای تخفیف علائم ویار بارداری و حالت تهوع همراه آن مفید است. طب سنتی نیز روش‌هایی برای درمان ویار بارداری ارائه داده است. مصرف مایعات فراوان، استفاده از انار ملس به خصوص در ماه‌ها ابتدایی بارداری، انجیر، استشمام بو لیموترش، استفاده از سنجد و خرما به صورت ناشتا از راه‌ها ارائه شده توسط طب سنتی است.

حجم غذای خود را کاهش داده و تعداد وعده‌ها غذایی خود را افزایش دهید. اجتناب از غذاهایی که بو محرک دارند را از یاد نبرید. ویتامین B6 و زنجبیل نیز از جمله راه‌ها درمان ویار بارداری است. غذا و مایعات را همزمان با هم مصرف نکنید. به آهستگی غذا بخورید. از سنگین و پر کردن معده به صورت ناگهانی بپرهیزید.

تنفس صحیح را تمرین کنید. تنفس کردن آرام و عمیق در درمان ویار بارداری کمک‌کننده خواهد بود. هوا را از طریق بینی وارد کرده و سپس هوا بازدمی را از طریق دهان خارج کنید.

مواد غذایی که هوس کرده اید جایگزین سالم برای مواد غذایی ناسالم
نوشابه آب گازدار یا آبمیوه طبیعی
بستنی ماست منجمد بدون چربی
چیپس سیب زمینی سیب زمینی تنوری، پاپ کورن یا چوب شور
کمپوت میوه میوه تازه، منجمد یا آبمیوه
کیک کیک موز رژیمی
شیرینی و دونات نان سبوس دار با مربای تازه
بیسکویت کراکر با کره بادام زمینی

چه زمانی باید بابت ویار به پزشک مراجعه کرد؟

برای درمان ویار بارداری باید با مشاهده برخی نشانه ها به پزشک مراجعه کرد. با بروز علائمی مانند تپش قلب، دردها شکمی یا لگنی، کاهش ناگهانی وزن، حالت تهوع شدید، سرگیجه هنگام برخواستن جهت بررسی بیشتر به پزشک مراجعه کنید. نگران علائم ویار بارداری نباشید. اکثر آن‌ها بدون مراجعه به پزشک و خودبه‌خود از بین می‌روند. برای دریافت مشاوره بارداری کلیک کنید.

درمان ویار بارداری در خانه

برای درمان ویار بارداری در خانه نیز می‌توانید اقدام کنید. اگر شدت ویار شما را اذیت نمی‌کرد و نیاز به پزشک در این زمینه نداشتید؛ از روش های زیر برای درمان کمک بگیرید.

🔹 دندان های خود را مرتب کنید.

🔹 مقدار زیادی آب در روز بنوشید.

🔹فعالیت بدنی روزانه داشته باشید.

🔹 به اندازه کافی بخوابید و بهداشت خواب را رعایت کنید.

🔹 از غذاهای سالم رژیمی استفاده کنید که گلیسمی کمتر دارند.

🔹در زمان گرسنگی مواد غذایی تهیه نکنید.

🔹 به جای شیرینی جات از تنقلات سالم استفاده کنید.

🔹 وعده های غذایی منظم بخورید و غذای سالم مصرف کنید.

عوارض ویار بارداری

عوارض ویار بارداری در دسته های مختلفی قرار دارد. خانم هایی که در بارداری به مواد غیر خوراکی مانند مواد شوینده، خاک، تراشه رنگ و خاکستر ویار دارند؛ حتما باید به روانپزشک برای درمان مراجعه کنند. معمولا این ماده مغذی نشان از کمبود آهن است و باید برای درمان ویار بارداری تحت نظر پزشک قرار بگیرند.

ویار بارداری و تعیین جنسیت جنین

برخی از افراد معتقد هستند که غذاهایی مانند توت فرنگی، خامه و کلوچه نشان دهنده جنین دختر است. اما اگر به غذاهای شور تمایل دارید؛ فرزند شما پسر است. در واقع حدس زدن جنسیت جنین نوعی سرگرمی است. حتما به خاطر داشته باشید که برای درمان ویار بارداری نیز از نکات پزشکی پیروی کنید.

🟣 ویار نوشابه و جنسیت جنین

هوس مواد غذایی از رایج ترین ویارهای بارداری است. بسیاری از خانم ها آب نبات و شکلات هوس می‌کنند. این موضوع نیز هیچ ربطی به جنسیت جنین ندارد. مقدار نوشابه را کم کنید و به جای شیرینی از مواد جایگزین استفاده کنید. مصرف زیاد نوشابه در این دوران دیابت و اضافه وزن را افزایش می‌دهد.

🟣 ویار دوغ و جنسیت جنین

خوردن لبنیات، شیر، دوغ و پنیر در بارداری بسیار رایج است. این ویار ها هیچ ارتباطی با جنسیت ندارد. بلکه مواد سالمی هستند و حاوی کلسیم می‌باشند. مصرف کلسیم به استخوان های جنین کمک می‌کند. اما دقت داشته باشید که از لبنیات و شیر پاستوریزه استفاده کنید.

🟣 ویار ذرت در بارداری

یکی از رایج ترین ویارهای بارداری، کربوهیدرات است. مواد غذایی مانند ذرت سرشار از ویتامین و فیبر است. اما برخی از این مواد مانند نمک، چربی و قند در بارداری عوارض دارد. این موضوع ربطی به تعیین جنسیت ندارد.

کلام آخر

درمان ویار بارداری همانطور که گفته شد؛ از دغدغه خانم ها می‌باشد. این موضوع بسیار طبیعی است و نیازی به نگرانی ندارد. بهتر است که رژیم غذایی خود را رعایت کنید نیازهای بدن برای رشد و مراقبت را انجام دهید. برای درمان و کاهش ناراحتی ها ویار، حتما از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره درمان ویار بارداری می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان کلینیک تخصصی کودک ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 774
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 29
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 90
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 168
  • بازدید ماه : 675
  • بازدید سال : 13061
  • بازدید کلی : 13177
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی