loading...

newmind

بازدید : 3
دوشنبه 7 خرداد 1403 زمان : 10:56

سخت ترین روزهای ترک زمانی شروع می‌شود که آثار مواد از بدن در حال از پاک شدن باشد. طول عمر هر ماده ای در بدن تفاوت دارد. میزان مصرف و مدتی که اعتیاد شروع شده نیز این بازه زمانی را تغییر میدهد. خیلی از کسانی که مواد را قطع می کنند می گویند “برای من که خیلی آسان بود و دروغ های سایت ها و این درمانگرا رو باور نکنید اینا تجربه ندارند….”. این دست افراد تنها بر اساس تجربیات فردی خودشان نظر داده و دیگران را به انحراف می‌کشند. اگر می خواهید واقعیت امر را بدانید باید اطلاعات خود را درباره ماهیت تک تک مواد و نوع پاسخ هر فرد مطالعه کنید. برای مثال می توانید درباره انواع مواد اعتیاد آور بخوانید. در ادامه راه هایی برای گذر از روزهای سخت ترک آورده‌ایم.

برای دریافت مشاوره در زمینه سخت ترین روزهای ترک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره ترک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: سخت ترین روزهای ترک را چطور بگذرانیم؟

دلیل سخت بودن ترک حتی به صورت حرفه ای چیست؟

ترک مواد مخدر کار آسانی نیست و نخواهد بود. اینکار نیاز به اراده و انگیزه خود معتاد و همچنین حمایت اطرافیان دارد. اعتیاد به دلایل مختلفی به وجود آمده و عوامل زیادی بر آن موثر هستند. هر کسی با مصرف مواد غیرمجاز دچار اعتیاد نمی شود. اما بعد از مدتی برخی از آن ها نمی توانند جلوی خود را گرفته و می بینند که دچار وابستگی شده اند. حال این وابستگی می تواند روانی یا جسمانی باشد.

برای مثال مواد افیونی (تریاک، ترامادول، متادون و..) در ابتدا موجب آرامش و ریلکسی می شود. پس کسانی که دچار اضطراب یا یک درد روانی هستند، بیشتر احتمال دارد که به این مواد اعتیاد یابند.

موادی مثل گل (ماریجوانا)، ال اس دی، کوکائین و… بیشتر مورد توجه کسانی قرار می گیرد که دارای ویژگی هایی مثل کنجکاوی، هیجان طلبی، افسردگی هستند. این دست مواد معمولا اعتیاد جسمانی بسیار پایینی دارد، اما به این معنا نیست که وابستگی ایجاد نمی کند. بلکه فرد می تواند از نظر روانی به شدت وابسته گردد.

حال با توضیحاتی که دادیم سخت ترین روزهای ترک می تواند تجربه متفاوتی داشته باشد. برخی حقیقتا درد جسمانی دارند و برخی دیگر درد روانی شدیدی می کشند (بعضی ها هم هر دو را). پس در روند ترک باید به تمامی این موارد توجه داشت. از این توصیه می شود که به هیچ عنوان خودسرانه اقدام به ترک نکنید و حتما از خدمات تخصصی استفاده نمایید. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد تلفنی، حضوری و آنلاین کلیک کنید.

سخت ترین روزهای ترک با کمک متخصصان چطور می گذرد؟

در گذشته سوء مصرف مواد تنها به عنوان یک آسیب اجتماعی در نظر گرفته می‌شد و برای ترک دادن از روش‌های اجباری و دشوار نظیر قطع ناگهانی ماده یا بستن فرد به تخت بکار می‌گرفتند. در برخی موارد حتی به بیمار آزارهای جسمی (شلاق زدن، کتک زدن، فحش دادن و…) داده می‌شد. این روش های نه تنها فایده نداشت، بلکه وضعیت بیمار را بسیار بدتر می‌کرد.

با پیشرفت علم روش های موثرتری برای خارج کردن مواد از بدن (مثل سم زدایی و دارو درمانی) ابداع شد. اما باز هم بیماران ولع و وسوسه شدیدی به مواد حس می کردند. و با وجود گذر از سخت ترین روزهای ترک باز هم دچار لغزش می شدند.

در این زمان درمانگر متوجه وابستگی های روانی شدند. یعنی با وجود اینکه بدن هیچ نیازی دیگر به مواد ندارد؛ فرد نمی تواند احساس آرامش نماید. در این زمان بود که روش های روان شناختی مختلفی به وجود آمدند. طبق تحقیقات در کنار درمان جسمانی، روان درمانی سرعت بیشتری به پاکی می بخشید. همچنین پیگیری درمان روانی موجب می شد که معتادان ترک کرده به جای فراموشی سخت ترین روزهای ترک، انگیزه های ترک را حفظ کرده و به سلامت خودشان اهمیت دهند. برای آشنایی با راه های کاهش درد جسانی ترک با روش های علمی کلیک کنید.

بیشتر بخوانید : تست اعتیاد

آیا با گذر از روزهای سخت ترک عوارضی باقی می ماند؟

خیلی از معتادان بر این باورند که با پایان دوره ترک دیگر هیچ عارضه ای آن ها را متحمل نخواهد کرد. در حالی که عارضه های ترک بر اساس روشی که انتخاب می کنید متفاوت است. خیلی اوقات بیشترین آسیب به مغز وارد می شود اما سایر ارگان های داخلی نیز تحت تاثیر قرار می گیرند. رایج ترین عوارض ترک به شرح زیر هستند. برای جلوگیری از این عارضه ها کافی است که از متخصصان ترک کمک بگیرید.

  • بروز مشکلات قلبی و تنفسی
  • اختلال در خواب و اشتها
  • بروز افسردگی و اضطراب
  • بروز اختلالات جنسی
  • دردهای عضلانی
  • مشکلات گوارشی

شدت این علائم در افراد مختلف، متفاوت خواهد بود و بستگی به دوز مصرفی و مدت زمان مصرف دارد. همچنین افرادی که فرایند ترک را به صورت غیراصولی و خودسرانه انجام می‌دهند؛ بیشتر این پیامد ها را تجربه خواهند کرد.

بهترین راه برای عبور از سخت ترین روزهای ترک چیست؟

همانطور که متوجه شده‌اید، با وجود سختی های ترک در دنیای امروزی نیازی به این همه رنج نیست. سخت ترین روزهای ترک هم با کمک جدیدترین روش ترک اعتیاد آسان خواهند شد.

یکی از موانع بسیار مهم برای ترک علائم ناخوشایندی است که پس از قطع مصرف بروز می‌یابند. این علائم که تحت عنوان سندروم محرومیت شناخته می‌شوند می‌توانند آنقدر شدید باشند که باعث شوند فرد احساس کند هیچ راهی به جز اعتیاد برایش باقی نمانده و برای فرار از این حالات آزاردهنده مجبور است که دوباره به مواد پناه بیاورد. این مشکل در مخدرهای افیونی نظیر هروئین، کراک و تریاک بیشتر اتفاق می‌افتد و علائمی نظیر دردهای عضلانی، دل درد، حالت تهوع و استفراغ را شامل می‌شود.

خوشبختانه امروزه متخصصین توانسته‌اند به کمک درمان‌های دارویی نظیر متادون یا داروهای دیگری نظیر بوپرنورفین این مشکل را از میان بردارند. با این حال خیلی ها سخت ترین روزها را به ترک متادون نسبت می دهند در حالی که ترک این ماده نیز به کمک متخصصین به راحتی صورت می گیرد. در ادامه روش هایی را شرح داده ایم که سخت ترین روزهای ترک در آن ها در مقابل روش های خودسرانه بسیار آسان خواهد بود.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

✳️🟢 سخت ترین روزهای ترک با درمان شناختی رفتاری

درمان شناختی رفتاری امروزه به عنوان یکی از موثرترین رویکردهای روان شناختی برای گذر از سخت ترین روز های ترک و سایر وضعیت‌های روانی محسوب می‌شود. در این رویکرد متخصصین سلامت روان تلاش می‌کنند تا عقاید و باورهای غلطی که در گرایش به موادمخدر تاثیر دارند را شناسایی کرده و باورهای سالم و مناسبی را جایگزین آن‌ها نمایند.

همچنین آن‌ها با آموزش مهارت‌هایی نظیر جرات مندی به بیماران کمک می‌کنند تا بتوانند الگوهای رفتاری سالمی را در پیش گرفته و از این پس کمتر خود را در معرض موقعیت‌های تحریک کننده اعتیاد قرار دهند.

✳️🟢 بیزاری درمانی از روش‌های درمان سوء مصرف مواد

در بیزاری درمانی در حقیقت از اصول شرطی سازی استفاده می‌شود. به این صورت که درمانگر تلاش می‌کند تا همواره یک محرک ناخوشایند را با مصرف مواد همایند کند. برای مثال مصرف همزمان داروهای تهوع آور با نوشیدن الکل باعث می‌شود که فرد به مرور نسبت به آن بیزار شده و دیگر تمایلی به ادامه دادن مصرف نداشته باشد. این روش حتما باید با کمک یک روانشناس انجام شود و انجام خودسرانه آن می‌تواند خطرات زیادی برای فرد معتاد داشته باشد.

✳️🟢گروه درمانی

گروه درمانی یکی از موثرترین روش‌های درمانی برای تحمل سخت ترین روزهای ترک است. چرا که در این روش افراد با تجربیات مشابه در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و تلاش می‌کنند تا با بازگو کردن روش‌های شخصی خود برای غلبه بر مشکلاتی که در مسیر ترک با آن مواجه شده‌اند به یکدیگر کمک کنند.

درمانگران در گروه درمانی های سوء مصرف مواد تلاش می‌کنند تا موضوعات بحث را هدایت کرده و تنش‌ها یا تعارض‌های احتمالی را مدیریت کنند. افراد در این گروه ها متوجه می‌شوند که تنها نیستند و می‌توانند روابط خود را با دیگران حفظ کنند. همچنین روش 12 قدم نیز از انواع روش های گروه درمانی محسوب می‌شود که با پذیرش آغاز شده و در قدم های بعدی نوبت به تسلیم می‌رسد.

✳️🟢خانواده درمانی از روش‌های موثر گذر از سخت ترین روزهای ترک

امروزه رویکردهای سیستمی در درمان مشکلات روانشناختی از اهمیت بسزایی برخوردارند. در واقع بسیاری از متخصصین بر این باورند که الگوهای رفتاری غلط اغلب در اثر وجود مشکلاتی در کل یک سیستم به وجود می‌آیند. در نتیجه کل اعضای خانواده، نوع واکنش‌ها و تعاملات آن‌ها می‌توانند در پیدایی، تداوم و درمان فرد نقش بسزایی را ایفا کنند. روانشناسان با برگزاری جلسات خانواده درمانی تلاش می‌کنند که کل اعضای خانواده را در فرایند اعتیاد یک فرد درگیر کنند و به این ترتیب به طور عمیق‌تری به عوامل موثر در بروز این مشکل بپردازند. جهت آشنایی با درمان تخصصی هر یک از موادمخدر زیر بر روی آن کلیک کنید.

ترک هروئین

ترک تریاک

بهترین روش ترک مرفین

ترک متادون

ترک شیره

بهترین راه برای ترک ترامادول 100 و 225

ترک ب2 یا بوپرنورفین

✳️🟢 دارودرمانی

در کنار روش های روانشناحتی برای گذر از سخت ترین روزهای ترک، گاه استفاده از دارو ضروری است. در شرایطی که فرد عوارض و نشانه های شدیدی را تجربه می‌کند و یا دوز مصرفی آن زیاد است؛ باید دارو نیز مصرف کند. داروهایی که پزشکان در این دوران تجویز می‌کنند؛ شامل بنزودیازپین ها، داروهای ضدافسردگی، قرص B2، متادون و کلونیدین است. مصرف این داروها باید تحت نظر پزشک باشند؛ چرا که برخی از آنها خود باعث ایجاد وابستگی و اعتیاد می‌شوند. و گاها همراه با مواد مخدر موجب مسمومیت می شوند.

✳️🟢سخت ترین روزهای ترک در منزل

بسیاری از کسانی که از لحاظ روانی آمادگی حضور در کلینیک های ترک برای مدت زمان طولانی را ندارند؛ فرایند ترک و روز های سخت آن را در خانه می‌گذرانند. در این شرایط حمایت خانواده و آرامش فضای خانه بسیار مهم است. اگر فرد دیگری در خانه از موادمخدر استفاده می‌کند؛ بهتر است در این زمان در خانه حضور نداشته و یا به مراکز ترک منتقل شود.

همچنین حتی در خانه نیز فرد باید همواره تحت نظر یک پزشک و یک روانشناس قرار بگیرد؛ تا دوران سم زدایی خود را مطمئن تر پشت سر بگذارد. توجه به رژیم غذایی این افراد در دوران ترک نیز بسیار اهمیت خواهد داشت. توصیه می شود که حتما درباره رژیم مناسب ترک بخوانید.

سخن پایانی

اگر تصمیم به ترک گرفته اید باید انتظار روزهای سختی را داشته باشید. روزهای اول شاید چیزی احساس نکنید و از نظرتان آسان بیاید، اما با شروع دوران محرومیت و علائم ترک، خواهید دید که آن قدرها هم مساله ساده ای نبوده. اما فراموش نکنید که با اراده ترین افراد معتادان هستند. “شمایی که توانسته ای این مسیر سخت را شروع کنید، مطمئنا از کسانی که تجربه شما را ندارند بیش از هر کس دیگری می دانی که چه کار دشواری کرده ای؛ پس خود ایمان داشته باش و به مسیر سلامتی ات ادامه بده”.

برای دریافت مشاوره در زمینه سخت ترین روزهای ترک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره ترک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

آیا راهی برای کاهش سختی های ترک وجود دارد؟

بله، راه های زیادی برای کاهش سختی های روزهای ترک وجود دارد. در قدم اول باید از روش های خودسرانه دست کشیده و به جای جستجوی راهکاری لحظه، به دنبال روشی موثر و ماندگار باشید.

سخت ترین روزهای ترک زمانی شروع می‌شود که آثار مواد از بدن در حال از پاک شدن باشد. طول عمر هر ماده ای در بدن تفاوت دارد. میزان مصرف و مدتی که اعتیاد شروع شده نیز این بازه زمانی را تغییر میدهد. خیلی از کسانی که مواد را قطع می کنند می گویند “برای من که خیلی آسان بود و دروغ های سایت ها و این درمانگرا رو باور نکنید اینا تجربه ندارند….”. این دست افراد تنها بر اساس تجربیات فردی خودشان نظر داده و دیگران را به انحراف می‌کشند. اگر می خواهید واقعیت امر را بدانید باید اطلاعات خود را درباره ماهیت تک تک مواد و نوع پاسخ هر فرد مطالعه کنید. برای مثال می توانید درباره انواع مواد اعتیاد آور بخوانید. در ادامه راه هایی برای گذر از روزهای سخت ترک آورده‌ایم.

برای دریافت مشاوره در زمینه سخت ترین روزهای ترک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره ترک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: سخت ترین روزهای ترک را چطور بگذرانیم؟

دلیل سخت بودن ترک حتی به صورت حرفه ای چیست؟

ترک مواد مخدر کار آسانی نیست و نخواهد بود. اینکار نیاز به اراده و انگیزه خود معتاد و همچنین حمایت اطرافیان دارد. اعتیاد به دلایل مختلفی به وجود آمده و عوامل زیادی بر آن موثر هستند. هر کسی با مصرف مواد غیرمجاز دچار اعتیاد نمی شود. اما بعد از مدتی برخی از آن ها نمی توانند جلوی خود را گرفته و می بینند که دچار وابستگی شده اند. حال این وابستگی می تواند روانی یا جسمانی باشد.

برای مثال مواد افیونی (تریاک، ترامادول، متادون و..) در ابتدا موجب آرامش و ریلکسی می شود. پس کسانی که دچار اضطراب یا یک درد روانی هستند، بیشتر احتمال دارد که به این مواد اعتیاد یابند.

موادی مثل گل (ماریجوانا)، ال اس دی، کوکائین و… بیشتر مورد توجه کسانی قرار می گیرد که دارای ویژگی هایی مثل کنجکاوی، هیجان طلبی، افسردگی هستند. این دست مواد معمولا اعتیاد جسمانی بسیار پایینی دارد، اما به این معنا نیست که وابستگی ایجاد نمی کند. بلکه فرد می تواند از نظر روانی به شدت وابسته گردد.

حال با توضیحاتی که دادیم سخت ترین روزهای ترک می تواند تجربه متفاوتی داشته باشد. برخی حقیقتا درد جسمانی دارند و برخی دیگر درد روانی شدیدی می کشند (بعضی ها هم هر دو را). پس در روند ترک باید به تمامی این موارد توجه داشت. از این توصیه می شود که به هیچ عنوان خودسرانه اقدام به ترک نکنید و حتما از خدمات تخصصی استفاده نمایید. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد تلفنی، حضوری و آنلاین کلیک کنید.

سخت ترین روزهای ترک با کمک متخصصان چطور می گذرد؟

در گذشته سوء مصرف مواد تنها به عنوان یک آسیب اجتماعی در نظر گرفته می‌شد و برای ترک دادن از روش‌های اجباری و دشوار نظیر قطع ناگهانی ماده یا بستن فرد به تخت بکار می‌گرفتند. در برخی موارد حتی به بیمار آزارهای جسمی (شلاق زدن، کتک زدن، فحش دادن و…) داده می‌شد. این روش های نه تنها فایده نداشت، بلکه وضعیت بیمار را بسیار بدتر می‌کرد.

با پیشرفت علم روش های موثرتری برای خارج کردن مواد از بدن (مثل سم زدایی و دارو درمانی) ابداع شد. اما باز هم بیماران ولع و وسوسه شدیدی به مواد حس می کردند. و با وجود گذر از سخت ترین روزهای ترک باز هم دچار لغزش می شدند.

در این زمان درمانگر متوجه وابستگی های روانی شدند. یعنی با وجود اینکه بدن هیچ نیازی دیگر به مواد ندارد؛ فرد نمی تواند احساس آرامش نماید. در این زمان بود که روش های روان شناختی مختلفی به وجود آمدند. طبق تحقیقات در کنار درمان جسمانی، روان درمانی سرعت بیشتری به پاکی می بخشید. همچنین پیگیری درمان روانی موجب می شد که معتادان ترک کرده به جای فراموشی سخت ترین روزهای ترک، انگیزه های ترک را حفظ کرده و به سلامت خودشان اهمیت دهند. برای آشنایی با راه های کاهش درد جسانی ترک با روش های علمی کلیک کنید.

بیشتر بخوانید : تست اعتیاد

آیا با گذر از روزهای سخت ترک عوارضی باقی می ماند؟

خیلی از معتادان بر این باورند که با پایان دوره ترک دیگر هیچ عارضه ای آن ها را متحمل نخواهد کرد. در حالی که عارضه های ترک بر اساس روشی که انتخاب می کنید متفاوت است. خیلی اوقات بیشترین آسیب به مغز وارد می شود اما سایر ارگان های داخلی نیز تحت تاثیر قرار می گیرند. رایج ترین عوارض ترک به شرح زیر هستند. برای جلوگیری از این عارضه ها کافی است که از متخصصان ترک کمک بگیرید.

  • بروز مشکلات قلبی و تنفسی
  • اختلال در خواب و اشتها
  • بروز افسردگی و اضطراب
  • بروز اختلالات جنسی
  • دردهای عضلانی
  • مشکلات گوارشی

شدت این علائم در افراد مختلف، متفاوت خواهد بود و بستگی به دوز مصرفی و مدت زمان مصرف دارد. همچنین افرادی که فرایند ترک را به صورت غیراصولی و خودسرانه انجام می‌دهند؛ بیشتر این پیامد ها را تجربه خواهند کرد.

بهترین راه برای عبور از سخت ترین روزهای ترک چیست؟

همانطور که متوجه شده‌اید، با وجود سختی های ترک در دنیای امروزی نیازی به این همه رنج نیست. سخت ترین روزهای ترک هم با کمک جدیدترین روش ترک اعتیاد آسان خواهند شد.

یکی از موانع بسیار مهم برای ترک علائم ناخوشایندی است که پس از قطع مصرف بروز می‌یابند. این علائم که تحت عنوان سندروم محرومیت شناخته می‌شوند می‌توانند آنقدر شدید باشند که باعث شوند فرد احساس کند هیچ راهی به جز اعتیاد برایش باقی نمانده و برای فرار از این حالات آزاردهنده مجبور است که دوباره به مواد پناه بیاورد. این مشکل در مخدرهای افیونی نظیر هروئین، کراک و تریاک بیشتر اتفاق می‌افتد و علائمی نظیر دردهای عضلانی، دل درد، حالت تهوع و استفراغ را شامل می‌شود.

خوشبختانه امروزه متخصصین توانسته‌اند به کمک درمان‌های دارویی نظیر متادون یا داروهای دیگری نظیر بوپرنورفین این مشکل را از میان بردارند. با این حال خیلی ها سخت ترین روزها را به ترک متادون نسبت می دهند در حالی که ترک این ماده نیز به کمک متخصصین به راحتی صورت می گیرد. در ادامه روش هایی را شرح داده ایم که سخت ترین روزهای ترک در آن ها در مقابل روش های خودسرانه بسیار آسان خواهد بود.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

✳️🟢 سخت ترین روزهای ترک با درمان شناختی رفتاری

درمان شناختی رفتاری امروزه به عنوان یکی از موثرترین رویکردهای روان شناختی برای گذر از سخت ترین روز های ترک و سایر وضعیت‌های روانی محسوب می‌شود. در این رویکرد متخصصین سلامت روان تلاش می‌کنند تا عقاید و باورهای غلطی که در گرایش به موادمخدر تاثیر دارند را شناسایی کرده و باورهای سالم و مناسبی را جایگزین آن‌ها نمایند.

همچنین آن‌ها با آموزش مهارت‌هایی نظیر جرات مندی به بیماران کمک می‌کنند تا بتوانند الگوهای رفتاری سالمی را در پیش گرفته و از این پس کمتر خود را در معرض موقعیت‌های تحریک کننده اعتیاد قرار دهند.

✳️🟢 بیزاری درمانی از روش‌های درمان سوء مصرف مواد

در بیزاری درمانی در حقیقت از اصول شرطی سازی استفاده می‌شود. به این صورت که درمانگر تلاش می‌کند تا همواره یک محرک ناخوشایند را با مصرف مواد همایند کند. برای مثال مصرف همزمان داروهای تهوع آور با نوشیدن الکل باعث می‌شود که فرد به مرور نسبت به آن بیزار شده و دیگر تمایلی به ادامه دادن مصرف نداشته باشد. این روش حتما باید با کمک یک روانشناس انجام شود و انجام خودسرانه آن می‌تواند خطرات زیادی برای فرد معتاد داشته باشد.

✳️🟢گروه درمانی

گروه درمانی یکی از موثرترین روش‌های درمانی برای تحمل سخت ترین روزهای ترک است. چرا که در این روش افراد با تجربیات مشابه در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و تلاش می‌کنند تا با بازگو کردن روش‌های شخصی خود برای غلبه بر مشکلاتی که در مسیر ترک با آن مواجه شده‌اند به یکدیگر کمک کنند.

درمانگران در گروه درمانی های سوء مصرف مواد تلاش می‌کنند تا موضوعات بحث را هدایت کرده و تنش‌ها یا تعارض‌های احتمالی را مدیریت کنند. افراد در این گروه ها متوجه می‌شوند که تنها نیستند و می‌توانند روابط خود را با دیگران حفظ کنند. همچنین روش 12 قدم نیز از انواع روش های گروه درمانی محسوب می‌شود که با پذیرش آغاز شده و در قدم های بعدی نوبت به تسلیم می‌رسد.

✳️🟢خانواده درمانی از روش‌های موثر گذر از سخت ترین روزهای ترک

امروزه رویکردهای سیستمی در درمان مشکلات روانشناختی از اهمیت بسزایی برخوردارند. در واقع بسیاری از متخصصین بر این باورند که الگوهای رفتاری غلط اغلب در اثر وجود مشکلاتی در کل یک سیستم به وجود می‌آیند. در نتیجه کل اعضای خانواده، نوع واکنش‌ها و تعاملات آن‌ها می‌توانند در پیدایی، تداوم و درمان فرد نقش بسزایی را ایفا کنند. روانشناسان با برگزاری جلسات خانواده درمانی تلاش می‌کنند که کل اعضای خانواده را در فرایند اعتیاد یک فرد درگیر کنند و به این ترتیب به طور عمیق‌تری به عوامل موثر در بروز این مشکل بپردازند. جهت آشنایی با درمان تخصصی هر یک از موادمخدر زیر بر روی آن کلیک کنید.

ترک هروئین

ترک تریاک

بهترین روش ترک مرفین

ترک متادون

ترک شیره

بهترین راه برای ترک ترامادول 100 و 225

ترک ب2 یا بوپرنورفین

✳️🟢 دارودرمانی

در کنار روش های روانشناحتی برای گذر از سخت ترین روزهای ترک، گاه استفاده از دارو ضروری است. در شرایطی که فرد عوارض و نشانه های شدیدی را تجربه می‌کند و یا دوز مصرفی آن زیاد است؛ باید دارو نیز مصرف کند. داروهایی که پزشکان در این دوران تجویز می‌کنند؛ شامل بنزودیازپین ها، داروهای ضدافسردگی، قرص B2، متادون و کلونیدین است. مصرف این داروها باید تحت نظر پزشک باشند؛ چرا که برخی از آنها خود باعث ایجاد وابستگی و اعتیاد می‌شوند. و گاها همراه با مواد مخدر موجب مسمومیت می شوند.

✳️🟢سخت ترین روزهای ترک در منزل

بسیاری از کسانی که از لحاظ روانی آمادگی حضور در کلینیک های ترک برای مدت زمان طولانی را ندارند؛ فرایند ترک و روز های سخت آن را در خانه می‌گذرانند. در این شرایط حمایت خانواده و آرامش فضای خانه بسیار مهم است. اگر فرد دیگری در خانه از موادمخدر استفاده می‌کند؛ بهتر است در این زمان در خانه حضور نداشته و یا به مراکز ترک منتقل شود.

همچنین حتی در خانه نیز فرد باید همواره تحت نظر یک پزشک و یک روانشناس قرار بگیرد؛ تا دوران سم زدایی خود را مطمئن تر پشت سر بگذارد. توجه به رژیم غذایی این افراد در دوران ترک نیز بسیار اهمیت خواهد داشت. توصیه می شود که حتما درباره رژیم مناسب ترک بخوانید.

سخن پایانی

اگر تصمیم به ترک گرفته اید باید انتظار روزهای سختی را داشته باشید. روزهای اول شاید چیزی احساس نکنید و از نظرتان آسان بیاید، اما با شروع دوران محرومیت و علائم ترک، خواهید دید که آن قدرها هم مساله ساده ای نبوده. اما فراموش نکنید که با اراده ترین افراد معتادان هستند. “شمایی که توانسته ای این مسیر سخت را شروع کنید، مطمئنا از کسانی که تجربه شما را ندارند بیش از هر کس دیگری می دانی که چه کار دشواری کرده ای؛ پس خود ایمان داشته باش و به مسیر سلامتی ات ادامه بده”.

برای دریافت مشاوره در زمینه سخت ترین روزهای ترک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره ترک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

آیا راهی برای کاهش سختی های ترک وجود دارد؟

بله، راه های زیادی برای کاهش سختی های روزهای ترک وجود دارد. در قدم اول باید از روش های خودسرانه دست کشیده و به جای جستجوی راهکاری لحظه، به دنبال روشی موثر و ماندگار باشید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 989
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 47
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 26
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2327
  • بازدید ماه : 3351
  • بازدید سال : 19204
  • بازدید کلی : 19320
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی